bas Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 (endret) Vil bare benytte anledningen til å anbefale denne serien, BBC Frozen Planet, som begynner på NRK i morgen Søndag 8/1. Har selv sett hele serien og noen ganger blir ord fattige. De følger årstidene i Arktis og Antarktis med alt som rører seg av dyreliv og miljøendringer. Det er mye spektakulær filming (time lapse, nærkontakt med dyr, spektakulære scener) både under vann, på land og i luften. De har også klart å fange noen fantastiske øyeblikk i dyrenes kamp om liv og død og deres jakttaktikker for å skaffe mat, bl.a noen helt utrolig scener hvor ulver jakter ned bison okser, og spekkhoggere (killer whales) som jobber i team for å fange sel. Det er også plass for en del tørr humor (i kjent engelsk stil), og man kan ikke annet enn smile når man ser hvordan pingviner oppfører seg og beveger seg. Jeg har aldri hatt noen interesse for slike "national geographic" programmer og hadde ingen forventninger overhodet når jeg begynte å se dette, men det var så solid og til tider spektakulært laget at jeg ble helt betatt. Anbefales selv for de av oss som foretrekker The Shield, The Wire og Sopranos :!: Endret 8. januar 2012 av bas 3 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Ah! skal se om jeg husker dette i morgen. Lenke til kommentar
akselme Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Blir bare trist når jeg ser isbjørner som går under isen og drukner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 (endret) Kombinasjonen natur og BBC anbefales uansett. Har foreløpig bare sett de 5 første episodene så tar nok de to siste i morgen. ... men ja det er fantastiske produksjoner. Er også glad for at de har valgt å ta med litt bakommateriale på slutten av de episodene som jeg har sett i alle fall. Virkelig inspirerende. Endret 7. januar 2012 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
bas Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Helt enig, synes bakommaterialet var en veldig fin ting å ta med på slutten av hver episode. Så akkurat de 15 siste minuttene som gikk på NRK og synes det var litt rart med norsk kommentator, var liksom forberedt på å høre tekstet utgave av David Attenborough. Det blir mange ambivalente følelser man får gjennom denne serien. På den ene siden er det fantastisk å se hva dyrene gjør for å skaffe seg mat, mens det på den andre siden som regel er et annet dyr som må bøte med livet for dette, men slik er livets gang. Endret 8. januar 2012 av bas Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Jeg er en stor tilhenger av BBCs naturproduksjoner/populærvitenskap. Siste tilskudd i samlingen har vært Life og Human Planet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå