Gå til innhold

Visual Boy Advance - spørsmål om save-typer

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg la denne tråden i riktig underforum, moderator kan flytte om det er feil.

Iallefall: Jeg spiller da pokemon firered på vba-emulatoren, og lurer på om noen vet hvilken versjon som bruker .sav istedetfor .sgm? Eventuelt hvordan jeg får fiksa det så jeg kan loade .sav-filer når emulatoren vanligvis bare finner .sgm

Googla meg ihjel de siste timen, men finner ingenting :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg saver i Visual Boy Advance emulatoren, så blir filen en .sgm-fil. Jeg har flere filer fra før av som heter .sav og .sg1. Problemet er at når jeg skal loade i emulatoren, så finner den bare .sgm-filene. Er det noen som vet noen måter å få loadet andre filer?

Tror det har noe med Save State og Save Games å gjøre. Har prøvd å bytte til automatic 128k og 64k, importere battery file osv. :(

Lenke til kommentar

Jeg må bruke emulatorens save, for kommer error når jeg saver in-game. Hvordan får jeg fiksa det? :( Får jeg ikke fiksa det, får jeg ikke trade pokemon. Tre errortyper har jeg fått:

- 1M Sub circuit board not installed

- Exchange Backup Memomry

- There is a different game file that is allready saved.

Hvilke innstillinger på emulatoren må jeg fikse FØR jeg starter et nytt spill for å få til in-game saving? Og kan man da bruke emulatorens save også?

Lenke til kommentar

Jeg får ikke til å funke iallefall :( Noen som har peiling på Hamachi og kan prøve å sette opp server? Og noen som er interesserte i å trade? Hadde vært artig å få fylt Pokedexen :) Red, blue, yellow, Fire Red, Leaf Green, Ruby og Sapphire tror jeg at jeg kan linke med.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...