empetre Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Vet ikke om jeg la denne tråden i riktig underforum, moderator kan flytte om det er feil. Iallefall: Jeg spiller da pokemon firered på vba-emulatoren, og lurer på om noen vet hvilken versjon som bruker .sav istedetfor .sgm? Eventuelt hvordan jeg får fiksa det så jeg kan loade .sav-filer når emulatoren vanligvis bare finner .sgm Googla meg ihjel de siste timen, men finner ingenting Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Vent... så hva spør du egentlig på? Om .sav er PAL eller NTSC region? Eller noe helt annet? Lenke til kommentar
empetre Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 Når jeg saver i Visual Boy Advance emulatoren, så blir filen en .sgm-fil. Jeg har flere filer fra før av som heter .sav og .sg1. Problemet er at når jeg skal loade i emulatoren, så finner den bare .sgm-filene. Er det noen som vet noen måter å få loadet andre filer? Tror det har noe med Save State og Save Games å gjøre. Har prøvd å bytte til automatic 128k og 64k, importere battery file osv. Lenke til kommentar
Syncz Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Hvordan saver du da? Tror det er forskjellig save typer, hvis du bruker spillets save så er det anderledes enn emulatorens save. Lenke til kommentar
empetre Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Jeg må bruke emulatorens save, for kommer error når jeg saver in-game. Hvordan får jeg fiksa det? Får jeg ikke fiksa det, får jeg ikke trade pokemon. Tre errortyper har jeg fått: - 1M Sub circuit board not installed - Exchange Backup Memomry - There is a different game file that is allready saved. Hvilke innstillinger på emulatoren må jeg fikse FØR jeg starter et nytt spill for å få til in-game saving? Og kan man da bruke emulatorens save også? Lenke til kommentar
Syncz Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Min virket det helt fint når jeg lastet det ned. Så er ikke sikker, kan prøve denne på denne linken. Er fikset så det er lett å trade pokemon med deg selv og. http://endlessparadigm.com/forum/showthread.php?tid=1899 Lenke til kommentar
empetre Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 Godt mulig at det funker, men jeg får ikke åpnet mine forrige spill der. Tror filen blir korrupt når jeg skifter navn på den (starter helt på nytt). Skal få testet det ut ordentlig seinere når jeg har tid Takk Lenke til kommentar
Syncz Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Filene funket fint når jeg skiftet navn på dem da ^^ Måtte gjøre det for å trade med meg selv ^^ Lenke til kommentar
empetre Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 Jeg får ikke til å funke iallefall Noen som har peiling på Hamachi og kan prøve å sette opp server? Og noen som er interesserte i å trade? Hadde vært artig å få fylt Pokedexen Red, blue, yellow, Fire Red, Leaf Green, Ruby og Sapphire tror jeg at jeg kan linke med. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 For å loade må i hvert fall jeg starte spillet først. Prøvde å starte spillet rett fra save-gamen, men det gikk ikke. Open Fire Red --> Load xx.SGM. Lenke til kommentar
empetre Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 Fikk det til tilslutt. Husker ikke hvordan jeg gjorde det. Er det noen som har samme problem kan jeg gjerne prøve å hjelpe til isåfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå