Centhrax Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Startet med at jeg hadde noe vondt i halsen rett før nyttårsaften, og ble naturligvis syk etter den store kvelden. Sliter kun med litt hoste om dagen, er ikke store greiene, problemet kommer når jeg skal sove. Har mistet mange timer søvn av at jeg ligger å hoster halve natta. Føler ut som tørrhoste, klør konstant i halsen. Mulig det er tørr luft i rommet som forverrer det hele. Tar muligens en tur til legen men ville høre her først; er dette ett tegn på bronkitt e.l.? Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Startet med at jeg hadde noe vondt i halsen rett før nyttårsaften, og ble naturligvis syk etter den store kvelden. Sliter kun med litt hoste om dagen, er ikke store greiene, problemet kommer når jeg skal sove. Har mistet mange timer søvn av at jeg ligger å hoster halve natta. Føler ut som tørrhoste, klør konstant i halsen. Mulig det er tørr luft i rommet som forverrer det hele. Tar muligens en tur til legen men ville høre her først; er dette ett tegn på bronkitt e.l.? Dette er tegn på en luftveisinfeksjon. Det går så å si alltid over av deg selv. Hvis du går til legen, kan han/hun gi deg sykemelding og/eller antibiotika. Sjansen for at du blir fortere frisk av dette, er liten... Er du usikker, bør du imidlertid selvfølgelig gå til legen! Mvh Jultomten Lenke til kommentar
Centhrax Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Skål :-) Men er ikke luftveisinfeksjon det samme som forkjølelse? Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Du har nokk det samme influensa! jeg har hadd det siden 27 tror jeg Men er fortsatt syk! gåd over 2 uker nå! http://www.aftenpost...sj-6733030.html Endret 8. januar 2012 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
Centhrax Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 2 uker... Goodbye søvn Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Du også 2 uker? da er vi to nårtid dato fikk du viruset? tenker vi begge har H3N2 og det bekymrer meg litt! skal til legen på mandag Nå har jeg tett nese Lenke til kommentar
Centhrax Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Har vært syk siden rundt tirsdag, forrige post var bare en spøk, glem den Forskjellen er at jeg kun sliter med hoste, så lagde denne tråden slik at noen kunne fortelle meg at jeg ikke hadde bronkitt eller noe dritt. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Har samme problem. Nettene begynte å bli et mareritt, der jeg sov en time, hostet to timer, og sov en time, osv. Men oppdaget at hosten aktiveres av å ligge flatt, så har i natt sovet i "gostolen". Det føles generelt bedre enn forrige natt der jeg begynte å lure på om luftrøret ville ta alvorlig skade av all hostingen. Er ganske sikkert bronkitt. Tipset er å sitte mer i en stol om nettene, pluss å ta det såpass rolig at man ikke får lungebetennelse på toppen. Ser også at Apoteket kan tilby smertestillende hvis det er nødvendig, men nå er det søndag i dag. Lenke til kommentar
Centhrax Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Jeg merker også vesentlig forskjell når jeg ligger på sofaen, ett par timer nedpå når mann kommer hjem er blitt en vane de siste dagene. Mulig det har noe med hvordan slim - eller hva det nå enn er - renner nedover halsen? Det kan også bli ganske j'vlig om morgenen, på grensen til vondt, men går fint når jeg våkner til og kommer meg ut av huset. Har vært syk i en uke nå. Endret 10. januar 2012 av Centhrax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå