bubba96 Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 (endret) Hallo Eg har tenkt å kjøpe meg ein sub, men har eigentlig ikkje noe peiling på lyd og sann -.- Hva ting må eg tenke over når eg skal kjøpe sub? Alle tips om lyd m.m. er hjertlig velkommen! mvh Bubba Endret 7. januar 2012 av bubba96 Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Et par ting som er greit å vite før man kan gi konkrete forslag. Hva har du av høyttalere fra før? Hvor mye penger vil du bruke på sub. Hvor stort rom skal suben stå i sånn ca. Hva er du ute etter? Sub som kjennes i magen, eller bare litt mer fylde i bassen? Har du svar på dette blir det lettere å hjelpe deg. Lenke til kommentar
bubba96 Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 Et par ting som er greit å vite før man kan gi konkrete forslag. Hva har du av høyttalere fra før? Hvor mye penger vil du bruke på sub. Hvor stort rom skal suben stå i sånn ca. Hva er du ute etter? Sub som kjennes i magen, eller bare litt mer fylde i bassen? Har du svar på dette blir det lettere å hjelpe deg. Eg har noen gamle høgtalere som eg har funnet på ein søppeldynge xD Rundt 1500 kr trur eg rommet er ca 4x4 meter Eg er ute etter sub som kjennes i magen Lenke til kommentar
Desu Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Ville kjøpt en sub som hvertfall gikk ned til 20hz, men det er kanskje litt utenfor din prisklasse. Lenke til kommentar
bubba96 Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 Ville kjøpt en sub som hvertfall gikk ned til 20hz, men det er kanskje litt utenfor din prisklasse. Som sakt så har eg ikkje så mye peiling på lyd og sann hva mener du med hz? Lenke til kommentar
Desu Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Hertz = Svingninger pr sekund. Jo lavere det går jo dypere blir bassen, men 20hz er det laveste vi mennesker kan høre. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Tja... Min umiddelbare tanke ville være å bruke de 1500 på nye høyttalere. Har du funnet de på dynga er de kanskje ikke de beste. Hvor store er de de du fant. Hvor stort omtrent er basshøyttaleren i diameter? Målt i cm. Men denne fra Hifi-klubben kan muligens passe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå