Gå til innhold

Odd Nerdrum sensurert på Skavlan

Anbefalte innlegg

Warz: så saken er altså ikke at politiet kommer og skyter deg hvis du ikke betaler skatt, men at de kanskje legger deg i gjern hvis du nekter å komme til stasjonen?

Hvordan kan de legge deg i jern dersom du utøver selvforsvar?

Om du blir krakilsk vil de nok overmanne deg. Om du selv introduserer skytevåpen vil de svare med tilsvarende. Det er altså ikke slik at de kommer og skyter deg om du ikke betaler skatt, men om du skyter på dem. Stor forskjell.

Man nekter ikke å betale skatt dersom man stiller seg i sinnataggen positur og skriker "JEG NEKTER!". Nekter du å betale skatt må du forsvare deg og din eiendom, med vold om nødvendig. Politiet vil svare med samme mynt og skyte deg dersom de ser det som eneste mulighet for å overbemanne deg.

Så påstanden om at politiet skyter deg hvis du ikke betaler skatt dreier seg egentlig om at hvis du trekker våpen mot politiet risikerer du at de skyter deg som siste utvei.

Det har jeg ikke påstått, jeg har sagt at skatt kreves inn ved hjelp av vold.

Det finnes to måter å nekte å betale skatt på.

1. Stå i en positur slik som den under her og rope "JEG NEKTER".

3fjPk.jpg

2. Utøve selvforsvar, med vold om nødvendig.

Å nekte å betale skatt er vel strengt tatt ikke nekting dersom vi ikke utfører punkt 2. Ja da kan man risikere å bli skutt fordi man ikke betalte skatt. Grunnen til at man blir skutt er fordi man utøver selvforsvar ja, men man kan ikke nekte å betale skatt uten å utøve selvforsvar. Da nekter man i praksis ikke, men står å griner "jeg vil ikke!" og det har liten effekt.

Endret av Warz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
derpderpherpiederp...

Jaha, så det er slik du prøver å rasjonalisere det å ikke betale skatt?

Nei, skatt må innkreves ved hjelp av vold, jeg er anti-vold ergo er jeg også imot tvungen skatt.

Det jeg er interessert i å høre er om du kunne vært med på å la folk få slippe å betale skatt mot at de må betale for alle "velferdsgodene" selv?

Hadde dette sikret befolkningen en rettferdig velferdsdekning hadde jeg ikke hatt noe imot å avskaffe skatten totalt. På grunnlag av erfaringer man kan dra fra andre samfunn, er ikke dette videre realiserbart. De liberalsosiale verdiene samfunnet vårt i dag bygger på kan ikke overleve uten kapitalismen og kapitalismen er ikke bærekraftig i det lange løp uten regulerende liberalsosialistiske rammer.

Det er forøvrig ikke det tråden dreier seg om og jeg anser dette temaet som ferdigdebattert her. Hvis du ønsker å diskutere dette videre oppfordrer jeg deg heller til å starte en ny tråd. For din egen troverdighets skyld anbefaler jeg deg å moderere hysteriet ditt ned et par hakk hvis du skulle ønske å starte en debatt om dette.

Du kan få det siste ordet hvis du ønsker.

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar
derpderpherpiederp...

Jaha, så det er slik du prøver å rasjonalisere det å ikke betale skatt?

Nei, skatt må innkreves ved hjelp av vold, jeg er anti-vold ergo er jeg også imot tvungen skatt.

Det jeg er interessert i å høre er om du kunne vært med på å la folk få slippe å betale skatt mot at de må betale for alle "velferdsgodene" selv?

Hadde dette sikret befolkningen en rettferdig velferdsdekning hadde jeg ikke hatt noe imot å avskaffe skatten totalt. På grunnlag av erfaringer man kan dra fra andre samfunn, er ikke dette videre realiserbart. De liberalsosiale verdiene samfunnet vårt i dag bygger på kan ikke overleve uten kapitalismen og kapitalismen er ikke bærekraftig i det lange løp uten regulerende liberalsosialistiske rammer.

Meg bekjent har vi aldri i historien hatt helt frie samfunn og du kan dermed ikke sammenligne med noe som hverken har eksistert eller eksisterer. Kapitalisme funger bedre dess friere markedet er, korporatisme der hvor firmaer benytter lobbyvirksomhet og andre metoder til å skape nikkedukker av politikere slik som systemet er i dag kan kanskje misforstås med kapitalisme, men fri laissez-faire kapitalisme er helt motsatt av det du måtte anse som kapitalisme i dagens samfunn og jeg mener det er kritisk at denne type samfunn får prøve seg, om bare et lite området i Norge hvor tilhengere av denne ideologien kunne leve.

Hvis du ønsker å vise toleranse bør du i det minste vurdere å la mennesker med helst motsatt verdisyn enn deg leve i fred, om bare på et lite området.

Endret av Warz
Lenke til kommentar

Vonfaff, jeg og 51% andre i gaten din har besluttet å patrulere gaten du bor i, for å beskytte deg mot eventuelle kriminelle. Vennligst betal meg 500 i måneden for denne tjenesten, ellers kaster jeg deg ned i jordkjelleren din.

Jeg mener, selv om det er ganske trøblete å implementere i praksis, at folk burde kunne velge å la være å betale skatt, men i retur får de ikke hjelp av brannvesen, politi, helsevesen, eller fritt bruke offentlige veier til å transportere seg selv, ikke en gang til fots. Dersom ikkeskattebetalere ønsker dette, må de betale spesifikt for dette når de trenger det, til potensielt meget høye takster.

Jeg hadde sannsynligvis valgt takster, siden jeg ikke liker å måtte bry meg med tonnevis av papirarbeid bare for å gå rundt utendørs.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Vonfaff, jeg og 51% andre i gaten din har besluttet å patrulere gaten du bor i, for å beskytte deg mot eventuelle kriminelle. Vennligst betal meg 500 i måneden for denne tjenesten, ellers kaster jeg deg ned i jordkjelleren din.

Jeg mener, selv om det er ganske trøblete å implementere i praksis, at folk burde kunne velge å la være å betale skatt, men i retur får de ikke hjelp av brannvesen, politi, helsevesen, eller fritt bruke offentlige veier til å transportere seg selv, ikke en gang til fots. Dersom ikkeskattebetalere ønsker dette, må de betale spesifikt for dette når de trenger det, til potensielt meget høye takster.

Jeg hadde sannsynligvis valgt takster, siden jeg ikke liker å måtte bry meg med tonnevis av papirarbeid bare for å gå rundt utendørs.

Om ikke byråkratiet er stort nok allerede, ville det jo hvertfall blitt stort hvis staten skulle fakturere deg hver gang du beveget deg utenfor eiendommen din. For ikke å snakke om all overvåkningen som må til for å sørge for at folk ikke sniker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...