Gå til innhold

Odd Nerdrum sensurert på Skavlan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud, det eg hørte om en sensur på en nyhetssending engang, var noen som hostet midt i en setning også blei ordet kontinentet afrika byttet ut med bare i Afrika, OOOOOOOOOMG FOR EN SENSUR, I MEAN SHIT.

VI MÅ SJÅ ALT, ALT.

EDIT; REDIGER JA ALT ALT ALT ALT ALT ALT ALT DERFOR KAN VI ALDRI VISKE NÅR VI SKRIVER NOKE UANSETT OM VI SKRIVE FEIL ALT ALT ALT

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Sønnen til Odd Nerdrum kommer med vise ord. Det er det å være annerledes dette handler om. AP tåler ikke avvikere og har ingen respekt for dem som ønsker å leve utenfor deres "solidariske felleskap". Alle SKAL med, ingen slipper unna!

Sensur og klipping er to forskjellige ting, men når noe av det viktigste som blir sagt fjernes heller jeg mot å kalle det sensur.

Endret av Warz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Likte godt at de hadde lagt på skummel musikk underveis :p

Men som andre sier, redigering er faktisk veldig vanlig, og det er sikkert drøssevis med snutter som er klippet vekk, som du heller ikke ser liggende på NRK sine sider. jeg tror ikke det ligger noen stor konspirasjon bak att dette ble klippet vekk, men heller hvordan man vil at ett program som Skavlan skal foregå. Vanligvis forteller en sin historie og så blir det spurt spørsmål rundt dette og de andre deltakerne får komme med sine synspunkter rundt dette. Det er begrenset hvor interesangt det er for folk å høre en guttunge si at å gå med kjortel er kriminelt mens han holder en veldig alvorlig tone.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Nerdrum er dømt for skatteunndragelse. Han er funnet skyldig av et uavhengig rettsystem. Det er likhet for loven og han skal bidra på lik linje med alle andre til å betale sin skatt.

At du har en forsmådd og en noe eksentrisk kunstner som ønsker å renvaske seg i beste sendetid er jo greit nok. Hadde jeg vært ham så hadde jeg også benyttet anledningen til å fronte min sak. Men måten han langer ut på gir jo ham ikke så veldig mye troverdighet akkurat.

Det hele blir pinlig for Nerdrums del, synes nå jeg. Jeg vil tro denne såkalte sensuren kommer ham mer til gode en til last. Når han begynner å brette ut paranoide forestillinger blandet med usaklige paralleller til Nazismen og AP vinner han ikke mye gehør blant mennesker som klarer å ha mere enn en tanke i hodet samtidig vil jeg tro.

Jeg ønsker Nerdrum lykke til, han er en særdeles dyktig kunstner og en mann med et umakelig talent. Dette gir han dog ikke noen fritak fra å betale skatt. Hadde han levd i et helt annet århundre så kunne nok hans medfødte talenter gitt noen drabelige fritak til fordel foran andre mennesker som ikke har vært så heldige som han. Men han må nok finne seg i at han lever i en annen tid

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Jeg ønsker Nerdrum lykke til, han er en særdeles dyktig kunstner og en mann med et umakelig talent. Dette gir han dog ikke noen fritak fra å betale skatt. Hadde han levd i et helt annet århundre så kunne nok hans medfødte talenter gitt noen drabelige fritak til fordel foran andre mennesker som ikke har vært så heldige som han. Men han må nok finne seg i at han lever i en annen tid

Jepp, akkurat som heksene måtte finne seg i at de levde i en tid hvor heksebrenning var inn eller som jødene måtte finne seg i at de levde i en tid kanskje ikke helt ideelt for deres vedkommende.

Vi har i hvertfall NULL medlidenhet når homofile henges på åpen gate. Så lenge loven sier at noe er forbudt er det forbudt og da må de bare FINNE SEG I DET. Makan til uforskammethet! Er det mulig liksom? Å prøve å motsi (den o' hellige) loven på denne måten, nei, vi får bare håpe han havner på en kald og mørk celle, lovbrytere fortjener da ikke mer enn det. LOVBRYTER! De ble født feil sted til feil tid, sånn er livet, ikke lov å klage, man kan jo bare flytte!

Endret av Warz
Lenke til kommentar

herpederp heerp deerp

Ja, det er godt vi lever i bedre tider i dette landet. Der det hverken er heksebrenning, stening, forfølgelse eller slaveri. Og at det er likhet for loven slik at mennesker ikke får noen skattefritak fordi de er født med et sett med talenter andre ikke har. Nerdrum må nok bare finne seg i det.

Lenke til kommentar

herpederp heerp deerp

Ja, det er godt vi lever i bedre tider i dette landet. Der det hverken er heksebrenning, stening, forfølgelse eller slaveri. Og at det er likhet for loven slik at mennesker ikke får noen skattefritak fordi de er født med et sett med talenter andre ikke har. Nerdrum må nok bare finne seg i det.

Du mister poenget mr vonfaff. Disse menneskene hadde også likhet for loven. Det er jo bare å ikke være en heks, leve som skaphomo eller slutte å være jøde.
Lenke til kommentar
Du mister poenget mr vonfaff. Disse menneskene hadde også likhet for loven. Det er jo bare å ikke være en heks, leve som skaphomo eller slutte å være jøde.

Klart de hadde en likhet for loven. Men nå er det en forskjell på en lov som dømmer deg til å brenne levende fordi noen andre som vurderer deg oppimot denne loven er overtroiske og en lov som dømmer deg til to år fengsel for å ikke betale en del av sin inntekt på lik linje med oss andre.

Det poenget tok kanskje ikke du? Herpiderp?

Lenke til kommentar

Klart de hadde en likhet for loven. Men nå er det en forskjell på en lov som dømmer deg til å brenne levende fordi noen andre som vurderer deg oppimot denne loven er overtroiske og en lov som dømmer deg til to år fengsel for å ikke betale en del av sin inntekt på lik linje med oss andre.

Det poenget tok kanskje ikke du? Herpiderp?

Vi betaler ikke lik sum skatt, de rike er nåtidens hekser og fengsles fordi de er annerledes. Det er pga. overtroiske sosialister som tror at alle problemer kan løses med vold at dette skjer. Hadde vi betalt en flat skatt, f.eks 10 000 kroner i måneden hver, da hadde vi begynt å snakke om likhet. Men denne likheten for loven du snakker som varmt om var akkurat like lik i de samfunn jeg skisserer, den eneste forskjellen er at du anser hekser som et offer, men ikke de rike. At du mener det er en forskjell mellom disse forbrytelsene gjør det ikke mindre aktuelt.
Lenke til kommentar
Vi betaler ikke lik sum skatt, de rike er nåtidens hekser og fengsles fordi de er annerledes.

Nei, at de rike betaler en lik sum skatt har jeg aldri hevdet, heller. At det er likhet for loven og at rike også skal betale skatt derimot det hevder jeg og det er dette diskusjonen dreier seg om da Nerdrum unnlot å betale skatt overhodet.

Det er du som nå prøver å dreie diskusjonen over til å bli nok en tråd for DLF propaganda.

"de rike er nåtidens hekser" jeg lo forresten godt av den. Du er morsom, du.

Det er pga. overtroiske sosialister

Jeg tror ikke bare det er sosialister man kan sortere under definisjonen overtroiske. Jeg viser da spesifikt til når en gruppe mennesker tar på seg en uproporsjonal stor offerrolle som det du nå gjør.

som tror at alle problemer kan løses med vold at dette skjer.

For det er bare når du finner det riktig å løse problemer med vold det er riktig, ikkesant?

Hva får deg til å tro at disse "sosialistene" tror at alt kan løses med vold?

Hadde vi betalt en flat skatt, f.eks 10 000 kroner i måneden hver, da hadde vi begynt å snakke om likhet.

Nei. Vi hadde snakket om likhet på skattekortet, men der stopper likheten.

Men denne likheten for loven du snakker som varmt om var akkurat like lik i de samfunn jeg skisserer

Jeg har heller aldri hevdet noe annet. Men det var to helt forskjellige lover. Poenget ditt drukner i dette faktum som du av åpenbare grunner ønsker å overse totalt.

, den eneste forskjellen er at du anser hekser som et offer, men ikke de rike.

Helt riktig.

At du mener det er en forskjell mellom disse forbrytelsene gjør det ikke mindre aktuelt.

Så du mener at det å være homofil eller jøde er en forbrytelse? Interessant.

Lenke til kommentar
Vi betaler ikke lik sum skatt, de rike er nåtidens hekser og fengsles fordi de er annerledes.

Nei, at de rike betaler en lik sum skatt har jeg aldri hevdet, heller. At det er likhet for loven og at rike også skal betale skatt derimot det hevder jeg og det er dette diskusjonen dreier seg om da Nerdrum unnlot å betale skatt overhodet.

Jepp, akkurat slik som jødene skulle bli gasset i Nazi-Tyskland hvor det var likhet for loven.

Det er pga. overtroiske sosialister

Jeg tror ikke bare det er sosialister man kan sortere under definisjonen overtroiske. Jeg viser da spesifikt til når en gruppe mennesker tar på seg en uproporsjonal stor offerrolle som det du nå gjør.

Skremmende hvor naturlig det er for deg å

1. Tvinge andre mennesker til å gjøre som du sier

2. Le av dem etterpå å si: "dere er da ikke noe offer"!

som tror at alle problemer kan løses med vold at dette skjer.

For det er bare når du finner det riktig å løse problemer med vold det er riktig, ikkesant?

Hva får deg til å tro at disse "sosialistene" tror at alt kan løses med vold?

Staten (definisjon: voldsmonopolet) er noe sosialistene er tilhengere av å øke. De ønsker en sterk velferdstat. Den metoden en stat bruker til å få ting finansiert og gjennomført er:

VOLD!

Hadde vi betalt en flat skatt, f.eks 10 000 kroner i måneden hver, da hadde vi begynt å snakke om likhet.

Nei. Vi hadde snakket om likhet på skattekortet, men der stopper likheten.

Nei, vi snakker også likhet for loven.

Men denne likheten for loven du snakker som varmt om var akkurat like lik i de samfunn jeg skisserer

Jeg har heller aldri hevdet noe annet. Men det var to helt forskjellige lover. Poenget ditt drukner i dette faktum som du av åpenbare grunner ønsker å overse totalt.

Ja, det er forskjellige lover, men du argumenterte ikke ut i fra dette med at siden Odd lever i denne "tiden" må han finne seg i det. Jeg gikk da ut i fra at du mente det var "tiden" man lever i som bestemmer om man må finne seg i det eller ikke. Da har jeg altså misforstått deg. Hva klassifiserer noe som noe man må "finne seg i" vs noe som man "ikke må finne seg i"?

, den eneste forskjellen er at du anser hekser som et offer, men ikke de rike.

Helt riktig.

Men begge blir utsatt for tvang. Hvorfor skal du ha enerett på vold? Hva hvis jeg synes at det er verre å være en heks enn å være rik, skal ikke jeg da ha muligheten til å utøve min ideologi? Jeg ser ikke hvordan du kan rettferdiggjøre DINE overgrep. Utdyp.

Så du mener at det å være homofil eller jøde er en forbrytelse? Interessant.

Nei, hvordan kom du fram til denne konklusjonen?
Lenke til kommentar

Warz: vet vi har diskutert dette før men, hvor står du med tanke på pedofili? Vil du nekte mennesker å leve ut sin seksualitet fordi du ikke synes de er gamle nokk? Eller synes du det er greit at voksne menn har seg med barn? Enten så mener du sistnevnte, eller så vil du påtvinge andre ditt verdisyn med vold, om vi skal følge din egen tankegang. Vil dette si at barn son har lyst til å ha sex, samt pedofile menn er nåtidens hekser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...