Gå til innhold

Har fått kviser av barbering. klør der jeg har barbert meg.

NeEeO

Anbefalte innlegg

Hei,

Dne siste tiden når jeg har barbert meg, hard det plutselig bare dukket opp kviser. Dette har skjedd sakte, men sikkert. Nå har jeg mange små og store kviser på begge sidene av ansiktet, mest på den ene siden da. også har jeg fått en del på panna. og, ikke minst under, og ved siden av nesa.

Pleier å bruke aftershave etter barbering...Kanskje jeg bruker det på feil måte`? har aldri lest no instruks til det...? det sier seg vel selv (After Shave).

Barberer meg med barberingskrem og sånn turbo march barberings høvel. Og ikke minst, enkelte ganger klør det der jeg har barbert meg, oftest skjer det når jeg spiller fotball..eller er fysisk aktiv på en eller annen måte.

PS: er 15.

Endret av Noreply
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde problemer med irritert hud og kviser tidligere etter barbering jeg og.

Fikk noen tips fra noen av gutta her på forumet. Ble jævlig bra etter det.

1. Gjerne barber deg etter å ha tatt en dusj, området du skal barbere skal gjerne da være fuktig.

2. Husk å barber deg med hårene, altså hvor hårene ligger. Hvis skjegget ditt ligger oppover i halsen opp mot kjeven, barber den veien.

• Liker 1
Lenke til kommentar

helt normalt det da ;)

skyll med vann før du starter/ta en dusj, og skyll med vann etter barbering. på med no fuktighets krem og så blir det bra. fikk et sykt bra tips om kviser for et par år siden. hvis du har kviser tar du bare og smører på no colgate tannkrem og lar det sitte over natta. blir borte/mindre.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Fikk faktisk her om dagen kviser av å barbere meg med en ''gammel'' høvel, som sikkert nok hadde en del urenheter på seg. Destilerte den med litt alkohol og prøvde igjen noen dager senere, funket for min del :) Det er nok dessverre typisk at man kjenner en svie og kløe spesielt når man trener, men du kan som andre sier her ta i bruk en god fuktighetskrem, det vil hjelpe litt på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...