Gå til innhold

Tok en tur på APOTEK-1, og fikk en overraskelse

Anbefalte innlegg

Jeg handlet på APOTEK-1 i dag og fikk med en reklamebrosjyre med i bæreposen min. En fillesak, men for nysgjerrighetsskyld, er dette lov? Jeg ba aldri om noe ekstra informasjon, eller noe mer enn de to varene jeg handlet der. Apotekeren spurte meg heller ikke om jeg ville ha brosjyren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Markedsføringslovens § 17 sier følgende:

§ 17. Levering av uadressert reklame og gratis aviser

I næringsvirksomhet er det forbudt å levere ut eller å gi en formidler i oppdrag å levere ut uadressert reklame eller gratis aviser til forbrukere som klart har tilkjennegitt at de motsetter seg dette. En formidler er likevel ikke ansvarlig for leveringen hvis formidleren har fått opplyst, og har grunn til å anta, at det som leveres ut, ikke er reklame eller gratis avis.

Lenke til kommentar

Markedsføringslovens § 17 sier følgende:

§ 17. Levering av uadressert reklame og gratis aviser

I næringsvirksomhet er det forbudt å levere ut eller å gi en formidler i oppdrag å levere ut uadressert reklame eller gratis aviser til forbrukere som klart har tilkjennegitt at de motsetter seg dette. En formidler er likevel ikke ansvarlig for leveringen hvis formidleren har fått opplyst, og har grunn til å anta, at det som leveres ut, ikke er reklame eller gratis avis.

Så mao du må spesifikt si i fra at du ikke ønsker reklame, og om du ikke gjør dette så har de lov å prakke på deg det du klarer å bære og litt til av reklame?

Lenke til kommentar
..til forbrukere som klart har tilkjennegitt at de motsetter seg dette.

Jepp, ingen kan tvinge noen til å ta imot reklame, vel å merke at man selv gir beskjed om dette.

Jeg ba aldri om noe ekstra informasjon, eller noe mer enn de to varene jeg handlet der. Apotekeren spurte meg heller ikke om jeg ville ha brosjyren.
Du kunne jo gitt den tilbake og ferdig med saken.

:)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Der jeg jobbet spurte jeg alltid om de ville ha katalogen eller en juleavis med tilbud i, var ren rutine for meg og kundene likte det og da nevnte noen at de likte heller at jeg spurte enn å bare putte den oppi noe som ville havne i søpla enn at noen andre kunne faktisk lese den.

Så da endte med at en kunde kom innom en dag å kjøpte noe ekstra ved siden av ettersom jeg spurte om katalogen enn å bare putte den i O.o.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...