Gå til innhold

Pc datt i gulvet, får ikke bilde på skjermen..


J@9

Anbefalte innlegg

Hei.

Dama har en Samsung RV711 laptop, som datt i gulvet.

Skjermbildet ble fullt av streker, og fikk en slags fade out effekt.

Prøvde å slå den av og på, og da ble skjermen bare hvit når den starta opp igjen..

Ser ingen skader på selve panelet, så jeg mistenker at det er kablene som går mellom skjermpanelet og kretskortet bakpå skjermen.

Er det noe håp om å prøve å fikse dette??

Virker liksom som om skjermpanelet ikke får alle signalene det skal ha, mens baklyset får signaler som normalt (led baklys),

 

Har demontert maskina og prøvd å klemme litt på kretskortet bakpå panelet, for å se om jeg fikk bilde da, men det hjalp ikke.. prøvde også å koble det fra og til for å være sikker på at det ikke bare var kabelen som satt dårlig.. Ellers tenkte jeg det kanskje kunne være noe dårlige loddinger??

 

Leste om en på forumet her så stekte skjermkortet sitt på rundt 200 grader i stekeovnen, men hvordan vil det gå om jeg putter hele skjermen i ovnen, vil jeg da ødelegge noe annet? (er usikker på hvordan f.eks plastlagene i skjermen tåler dette).

 

 

Har også sendt mail til samsung for å få pris på en nytt skjermpanel, men er redd det vil koste en del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du filme det som skjer under oppstart og legge ut på enten youtube, dropbox e.l.?

Det kan selvfølgelig hende at noe annet enn panelet har blitt skadet. Starter den som normalt ellers?

 

Ingen poeng i å kjøpe panel via Samsung...

Kommer på ca en 1000-lapp inkl. frakt og fortolling via eBay :)

Lenke til kommentar

Det som skjer under oppstart er at skjermen blir hvit i noen sekunder (mens samsung splash screen vises), så blir den svart mens pc'n gjenopptar kjøring av Windows (Settes alltid i dvale istedet for å slå den av ;) ), så blir den hvit igjen når windows har starta igjen.

 

Pc'n er i bruk nå, med ekstern skjerm.. så det er enten panelet (mest sannsynlig det tynne kretskortet på baksida av skjermen) eller noe kabler det har skjedd noe med..

 

Maskinen datt ikke rett i gulvet, var mer at den sklei ned, og landa på høyresida, så man kan se at den har fått et lite merke i høyre hjørnet i plasten rundt skjermen.

Lenke til kommentar

Må demontere hele maskina for å komme til andre sida av kabelen :p

Har hatt av hele dekslet under maskina, men der går skjermkabelen ned sammen med hengslene til skjermen, for så å ta seg en tur på over sida av hovedkortet for så å så vidt stikke ut der den er tilkobla hovedkortet.

Men tror den kablen er i orden.. tror det er en av dem tynne flex kabelene som går fra kretskortet på baksida av panelet, og inn i selve panelet.. (der det står "Don't touch"), eller evt en av komponentene på det kretskortet..

post-21188-0-06891300-1325971023_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...