drefas Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Hei. Jeg tenker å gå til innkjøp av en PERC 6/i kontroller fra dell.no, men har noen spørsmål før jeg trykker på betal-knappen. Kontrolleren skal brukes i en hjemmeserver som kjører ESXi / vSphere 5 med S-ATA disker jeg tenkte å sette opp i RAID 5. Har kommet frem til at rimeligste alternativt (ved kjøp i norge) er denne. Forstår det sånn at den leveres med bracket for montering i et standard ATX-kabinett. Vil kontrolleren fungere greit i en server med et Intel DX58SO2 hovedkort? Har lagt merke til at det er noen kompabilitetsproblemer med Intel hovedkort og Perc 5/i, men går ut i fra at dette ikke gjelder for 6/i ? Vil jeg kunne forvente at Dell overholder leveringstiden som er oppført (1 til 2 uker)? Jeg har allerede bestilt SFF8484 kabler fra dealextreme. Er det noe annet jeg burde huske på for å få dette til å fungere godt i mitt oppsett? Andreas Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Jeg kan dessverre hjelpe deg med noe annet enn at Dell virker til å levere kjappere enn antatt leveringstid. Har selv bestilt både server og deler derifra og alle tingene har kommet før estimert leveringsdato. Lenke til kommentar
drefas Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Takk for svar! Får vel uansett ikke brukt kortet før dealextreme har fått sendt ut kablene jeg trenger, så da burde det nok gå greit Lenke til kommentar
Olebrumm71 Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Hei. Jeg tenker å gå til innkjøp av en PERC 6/i kontroller fra dell.no, men har noen spørsmål før jeg trykker på betal-knappen. Kontrolleren skal brukes i en hjemmeserver som kjører ESXi / vSphere 5 med S-ATA disker jeg tenkte å sette opp i RAID 5. Har kommet frem til at rimeligste alternativt (ved kjøp i norge) er denne. Har du vurdert et IBM ServeRAID M1015-kontrollerkort ? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Har du kontrollert at den kontrolleren er kompatibel med ESXi? ESXi kan være ekstremt sært. - Mortis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå