John Keats Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Hei. Er ganske grønn på programmering så spørsmålet er kanskje formulert litt rart, men det får gå. Nå har jeg bestemt meg for å lære programmering, rett og slett fordi det virker utrolig nyttig og kunne. Jeg installerte Mono og har satt meg ned med et par tutorials for å se om jeg får til dette her. Men nå allerede etter kun å ha laget Hello World har jeg støtt på problemer. Har prøvd å google en del, men jeg greide ikke finne en løsning på det, så håper noen andre kunne vært behjelpelige med å finne en løsning Lenke til kommentar
oelbox Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Du må legge til en referanse til System.Net i monodevelop. Høyreklikk på på References i prosjektet ditt, velg "Edit References", Velg "All", Naviger frem til "System.Net" i listen og trykk på Checkboksen. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Men System.Net er ikke et assembly, så skjønner ikke hvorfor det skal være nødvendig å inkludere det. Det er allerede en del av System.dll, og ettersom man ikke trenger å eksplisitt be om System.dll eller mscoree.dll (du må be om å få de fjernet) så skulle dette fungere av seg selv med mindre du har noen spesielle kompileringsargumenter. Lenke til kommentar
oelbox Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Men System.Net er ikke et assembly, så skjønner ikke hvorfor det skal være nødvendig å inkludere det. Det er allerede en del av System.dll, og ettersom man ikke trenger å eksplisitt be om System.dll eller mscoree.dll (du må be om å få de fjernet) så skulle dette fungere av seg selv med mindre du har noen spesielle kompileringsargumenter. http://lists.ximian.com/pipermail/monodevelop-list/2005-December/002866.html Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Ah I see. Så en må legge til referanse til System.dll fordi den ikke blir referert til automatisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå