Gå til innhold

C#: Finner ikke System.Net (og diverse annet) i Mono

Anbefalte innlegg

Hei. Er ganske grønn på programmering så spørsmålet er kanskje formulert litt rart, men det får gå.

Nå har jeg bestemt meg for å lære programmering, rett og slett fordi det virker utrolig nyttig og kunne. Jeg installerte Mono og har satt meg ned med et par tutorials for å se om jeg får til dette her.

Men nå allerede etter kun å ha laget Hello World har jeg støtt på problemer.

Har prøvd å google en del, men jeg greide ikke finne en løsning på det, så håper noen andre kunne vært behjelpelige med å finne en løsning :)

screenshotat20120107202.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Men System.Net er ikke et assembly, så skjønner ikke hvorfor det skal være nødvendig å inkludere det. Det er allerede en del av System.dll, og ettersom man ikke trenger å eksplisitt be om System.dll eller mscoree.dll (du må be om å få de fjernet) så skulle dette fungere av seg selv med mindre du har noen spesielle kompileringsargumenter.

Lenke til kommentar

Men System.Net er ikke et assembly, så skjønner ikke hvorfor det skal være nødvendig å inkludere det. Det er allerede en del av System.dll, og ettersom man ikke trenger å eksplisitt be om System.dll eller mscoree.dll (du må be om å få de fjernet) så skulle dette fungere av seg selv med mindre du har noen spesielle kompileringsargumenter.

http://lists.ximian.com/pipermail/monodevelop-list/2005-December/002866.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...