RuneON Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 (endret) Hei. Jeg trenger 4 rimelige, men gode vinterdekk. Jeg vet dette er vanskelig, men jeg må prøve. Jeg har noen alternativer: Nokian W+ Continental WinterContact TS 830 Nokian WR D3 Continental WinterContact TS 830P Falken HS-439 Jeg har egentlig kun 2000,- til dette, men hvis jeg må kan jeg gå litt opp i pris. Noen tanker om alternativene mine. Evt. andre muligheter? Alle svar mottas med takk Edit: 195/65 - 15 Endret 7. januar 2012 av RuneON Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Dersom du vil ha gode vinterdekk, må du velge noen som er laget for nordiske forhold, som Conti VikingContact 5 eller Nokian Hakka R. Lenke til kommentar
RuneON Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Dersom du vil ha gode vinterdekk, må du velge noen som er laget for nordiske forhold, som Conti VikingContact 5 eller Nokian Hakka R. Nå er det sånn at det har jeg ikke råd til. Jeg vet det er BEST, men det jeg lurer på er hva er best i min prisklasse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Tror ikke du får mange erfaringer på dekkene du linker til, ikke mange kjører på disse i Norge. Her har du eksempler på bedre dekk: http://www.johsbjerke.no/ny/produkter/dekk/dekksok/Piggfritt/195/65/15/ Du sier at du kan gå litt opp i pris, og som du ser er det ikke sååå stor forskjell på prisen på Kuhmo til Hakka R. Du sier ikke noe om hvor du bor, hva slags føre du kjører på, eller hvor mye du kjører, men jeg må vel si at vinterdekkene er feil sted å spare penger. Lenke til kommentar
RuneON Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Tror ikke du får mange erfaringer på dekkene du linker til, ikke mange kjører på disse i Norge. Her har du eksempler på bedre dekk: http://www.johsbjerke.no/ny/produkter/dekk/dekksok/Piggfritt/195/65/15/ Du sier at du kan gå litt opp i pris, og som du ser er det ikke sååå stor forskjell på prisen på Kuhmo til Hakka R. Du sier ikke noe om hvor du bor, hva slags føre du kjører på, eller hvor mye du kjører, men jeg må vel si at vinterdekkene er feil sted å spare penger. Ja forslag mottas med takk. Jeg bor i Bergen, altså: Slaps, is, vått og en sjelden gang snø. Jeg liker x-ice 2 godt. Prisen du linker til KAN gå. Jeg trenger ikke montering, så mulig det blir noen kroner billigere. Sender disse? Edit: Ser nbå at det stod Eks. Montering. Endret 8. januar 2012 av RuneON Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Jeg kjøpte nylig noen vinterdekk og de kostet langt over 2100! Hvis du skal ha noen bra vinterdekk som tåler de fleste forhold så tror jeg at du må spytte ut med litt mer. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Styr for all del unna de dekkene du nevnte i førsteposten. Har aldri skjønt hva de dekkene er godt for, de er håpløse både på sommer og på vinter. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Har Kumho - KW31 195/65/r15 På bilen, kjørt rundt dem siden oktober, og jeg er fornøyd. Billig og bra ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå