inkasso Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Hittil har jeg ikke brukt block i det hele tatt. (LVL 47 Argonian, hvis noen lurte.) Jeg spør dere som bruker skjold aktivt, er det verdt det? Har det noe for seg? Edwald the Argonian har så langt ikke hatt bruk for den ekstra bufferen mellom seg og fiendens nådeløse hakking og herjing. Men i Oblivion brukte jeg block aktivt HELE TIDA. Og nå faller det seg ikke fullt så naturlig siden magi er linka direkte til hender og ikke separate knapper... Burde Edwald plukke opp et skjold for å spare noen health potions, eller er det ingen vits i å henge seg opp i det? Kjør debatt. Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Kommer helt ann på fienden. Om jeg kjemper med noen som bruker et tregt tohånds-sverd kan block være effektivt, da jeg kan blokkere slag som jeg ser kommer inn. Men om fienden bruker one-handed pleier det å gå så raskt at jeg ikke rekker å reagere. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Siden jeg kjører 1hånds og lett armor så bruker jeg blokk aktivt, og spiller stresset med pots. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Selv har jeg brukt block aktivt gjennom hele spillet, og blokkerer piler og magiske angrep fra avstand om fienden står et stykke unna. Føler selv at block er veldig nyttig, og gjør at jeg ikke trenger å bruke så utrolig mange potions. Lenke til kommentar
inkasso Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 "spiller stresset med pots" Det er mulig hjernen min lider av kaffemangel på en søndagsmorgen, men den der skjønte jeg ikke... Lenke til kommentar
swaxie Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Block er faktisk veldig bra, spilte en gang dual wielder sword og dagger, og ble grillet av drager. Det som også høres kult ut er power attack til block. Det som kan hende når du har høy block lvl, er at du må rett og slett skru opp vanskelighetsgradene fordi det blir for lett xD Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Block er faktisk en av de bedre Warrior skillene etter min mening, spesielt med ett fullt oppgradert skill tre. 50% redusert skade fra magi og evnen til å få tiden til å sakke ned når fienden gjør en power attack er mildt sagt gode egenskaper å ha. For ikke å snakke om Shield Bash, som muligens er en smule OP når den er fullt oppgradert. Man kan nærmest stunlocke en fiende så lenge man har stamina til å gjøre det. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Bruker ikke shield så mye, fokusere mest på buen og dual 1h. Tar jeg skade så drikker jeg noen healing pots ;P Så i mitt tilfelle så betyr ikke block noe spesielt for meg. Endret 8. januar 2012 av -Léon- Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 På min beste karakter (level 44) brukte jeg dual-wield sverd hele veien. Istedet for å bruke skjold, hoppet jeg heller unna slag, piler og magi. Så og si de eneste fiendene jeg hadde problemer mot var magikere som brukte lyn. Vanskelig å komme seg unna det. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Spilte en karakter med 1-Hand and Block. Sett det sammen med Beef-stew, som automatisk restorer stamina, så har ikke drager nubbesjangs. Hjelper også godt å få tak i Spellbreaker, skjold som har "innebygd" ward spell. Cluet er Shield Bash. Bruker du det blir den som treffes "staggered", og kan ikke angripe i omtrent 2 sekunder. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Har paralize på buen og som perk, så det er ikke ofte jeg faktis har behov for å bruke dual 1h ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå