Gå til innhold

Ønsker tips om USB3 kontroller (for å kunne bruke USB3 i selve kabinettet)

Decoman

Anbefalte innlegg

Jeg har et pc kabinett hvor det er en svær USB3 kabel for de to USB3 portene i front, men jeg må skaffe meg et kontrollerkort for å kunne brukeUSB3 på maskinen og jeg kan ikke finne noe på internett.

Det jeg har funnet så langt er kontrollere for eksterne USB3 porter, hvor noen har interne USB3 porter som er lik de på utsiden og som ikke kan kobles til USB3 kabelen i kabinettet.

Hvis noen har litt peil på hva som finnes av slike USB3 kontrollere for å kunne kobles til denne svære USB3 kabelen i kabinettet så håper jeg de kan tipse om bestemte produkt.

Edit: Det eneste jeg fant var denne og jeg skjønner meg ikke helt på bildet her: http://no.eetnordic.com/product.aspx?id=UB-114I&path=Lycom-Internal-USB-3.0-NEC-Chipset

Endret av Decoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk! :)

Det ser ut som at man kan velge mellom det å sette opp to stk. USB3 porter ekstern og det å sette opp to stk. interne USB3 porter, slik som på kabinettet mitt hvor jeg har en USB3 kabel som henger og slenger.

Litt dyr denne, jeg får se an dette.

Edit: Jeg fant en review, skal lese den nå. Sikkert hel grei. Eneste ulempen jeg ser er nok dette med at man må koble til en strømkabel fra strømforsyningen.

Jeg tenkte å sette inn en USB3 kontroller i mitt eneste ledige PCI-E spor, og så skal jeg sette inn 4x SATA kontroller i det ene ledige PCI sporet, og da vil det være ett ledig PCI spor igjen på hovedkortet.

Leste et sted at en USB3 kontroller med PCI tilkobling ikke helt skal duge pga lavere båndbredde, sånn at man angigelig bør benytte PCI-E.

"Men funker ikke vist du har denne kontakten"

Du mente nok at den funker kun hvis du har denne kontakten tenker jeg.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...