Gå til innhold

Ville dele ett av mine oljemalerier

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg ville dele ett av mine oljemalerier her på dette forumet.

Skal snart ha offentlig galleri-utstilling, men det er alltid kjekt å kanskje få litt kontruktive oppfattninger og tanker fra andre, sånn litt mer anonymt..

Tar med glede imot både positiv og negativ kritikk, men håper at folk vil være seriøse i sine uttalelser da :)

post-266475-0-08217800-1325959530_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kult at du vil dele din kreasjon her slik :)

Jeg maler ikke og utaler meg kun på bakgrunn at jeg har noen foreldre som har malt i mange mange år. Og jeg er vist deres største kritiker får jeg beskjed om...hehe.

Synes farge valget går litt for mye i det samme,ved første øyekast er det vanskelig å se hva som er hva. Ikke det at en ikke ser hva ting er men kunne ønsket selv litt mer trykk på fks bladene. Det blir liksom litt flatt...teknikk for å få ting til å poppe litt mer ut kan jeg ingenting om selv om jeg ble forklart det engang....er som sagt ikke en maler..

Og en bedre ramme må du få, en stygg/feil ramme kan få et bra bilde til å miste sitt budskap dramatiskt mye.

EDIT: Litt mer pirk.. :p

Synes tommelen kunne bøyes litt mer. Synes ellers det er et bra bilde :)

Voldsomt mye smile fjes det ble da......

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Kult at du vil dele din kreasjon her slik :)

Jeg maler ikke og utaler meg kun på bakgrunn at jeg har noen foreldre som har malt i mange mange år. Og jeg er vist deres største kritiker får jeg beskjed om...hehe.

Synes farge valget går litt for mye i det samme,ved første øyekast er det vanskelig å se hva som er hva. Ikke det at en ikke ser hva ting er men kunne ønsket selv litt mer trykk på fks bladene. Det blir liksom litt flatt...teknikk for å få ting til å poppe litt mer ut kan jeg ingenting om selv om jeg ble forklart det engang....er som sagt ikke en maler..

Og en bedre ramme må du få, en stygg/feil ramme kan få et bra bilde til å miste sitt budskap dramatiskt mye.

EDIT: Litt mer pirk.. :p

Synes tommelen kunne bøyes litt mer. Synes ellers det er et bra bilde :)

Voldsomt mye smile fjes det ble da......

Takk for tilbakemeldingen :D satte pris på den!!

Jeg tror nok kanskje man ikke får det fullstendige dybden i lerretet via et foto slik, når man ser det på veggen gir det en ganske annen opplevelse, men jeg ser samtidig hva du mener her og der ;)

Tanken bak maleriet er nok en av årsaken til fargevalget mitt, men jeg liker at du sier det, for da jeg malte det følte jeg at jeg kanskje kunne variert det en smule til, men samtidig følte jeg at jeg "måtte stoppe nå" -og erfaring har lært meg at når den følelsen kommer, da stopper jeg...

Rammen er litt spesiell, og det er jo ofte øyet som ser, jeg vurderte børstet stål faktisk, men endte opp med en litt "spesiell" teak-ramme for å fange bildet på en måte...

Når alt kommer til alt er det jo alltid øyet som ser selvfølgelig, og jeg er kjempetakknemlig for din gode kontruktive kritikk!! Skal bære det i minne til neste store lerret.. Dette er 120x90 og når det er såpass stort får du en rimelig god dybde inn i lerretet ved å se det live på en vegg :)

Har fått mye "pes" ang akkurat dette bildet (positivt pes) om pris og utstillingen som kommer, og om det er mulig å få kjøpe det osv...

-føler jeg nesten er litt knyttet til det og det er nydelig her på stueveggen min, så jeg er i tvil både på salg og pris egentlig....

Endret av ruskenT
Lenke til kommentar

Ja det er vanskelig å ta et bilde av et maleri, jeg er den som må ta det av mine foreldre sine maleri og det er til tider et helvete :p

Min mor som maler mest har en haug maleri hun har laget og hun kaller dem for barna sine....hehe. Blir trist hver gang et blir solgt...så en blir nok knyttet til sine kreasjoner, har tross alt gått mange timer og en del av en selv kan gå inn i selve maleriet :)

Lykke til på utstilling!

EDIT: Kanskje jeg skal lage en tråd i forumet her med noen av bildene hennes....hun har ikke en nettside enda og jeg driver å maser på henne at hun er bra nok til å ta skrittet...hadde jo vært gøy å høre hva noen andre mener om bildene.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...