Mojo Pin Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Jeg og kjæresten skal på tur til USA i sommerferien, og skal ha leiebil en uke i Florida. Hva bør vi tenke på når vi leier bil? Vi skal bestille fra Norge, f.eks. gjennom Avis, Hertz eller lignende. Jeg hører folk snakker om at man bør kjøpe ekstra forsikringer for å unngå skyhøy egenandel hvis vi skulle være ute for noe. Men på Avis sine hjemmesider virker det som om alle forsikringer er inkludert, og at egenandelen er 0. Dessuten virker det mistenkelig billig, f.eks. mellomstor bil for 1600 kr for en hel uke. Er ikke 1600 kr veldig billig for leiebil inkl. forsikringer en hel uke med ubegrenset kjørelengde? Og hvor stort er tilleggsgebyret for at sjåførene er under 25 år (23) ? Takker for alle svar og tips Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Jeg leide Mustang i 14 dager i LA via Expedia og leiebilselskapet Dollar, betalte 4000,- og med frikjøre lengde, alle forsikringer var inkludert der også mener jeg Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Om du ikke har spesielle preferanser når det gjelder bilmodell vil jeg anbefale en SUV. En kommer da mer opp fra bakken og kan dermed se bedre. Fordelen med å bestille fra Norge er at disse forsikrningene kommer opp oversiktlig og greit. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Jeg leide Mustang i 14 dager i LA via Expedia og leiebilselskapet Dollar, betalte 4000,- og med frikjøre lengde, alle forsikringer var inkludert der også mener jeg Husker du hva egenandel var da, hvis du skulle ha kommet ut for noe? Og var du under 25 da du leide? Hva var i så fall ekstragebyret? Om du ikke har spesielle preferanser når det gjelder bilmodell vil jeg anbefale en SUV. En kommer da mer opp fra bakken og kan dermed se bedre. Fordelen med å bestille fra Norge er at disse forsikrningene kommer opp oversiktlig og greit. Ja, det er kanskje ikke så dumt med SUV med tanke på størrelsen på alle andre biler i USA. Men det hadde jo vært veldig fristende med en Mustang da.. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Tror et koster omtrent $25 ekstra per dag hvis du er under 25. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 Tror et koster omtrent $25 ekstra per dag hvis du er under 25. Okei. Det var jo ikke så veldig ille da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå