Gå til innhold

Dress Hugo Boss


Anbefalte innlegg

Som du ser er den fremkommet av rundt 30 sider med diskusjon blant folk som er ganske kunnskapsrike om emnet, så den er nok i ganske høy grad til å stole på, men man må jo alltid ta med i betraktningen at kvaliteten på dresser fra det samme merket kan variere ganske betraktelig over tid, så personlig syns jeg det er greiest å se på den som et ok utgangspunkt, og ikke en liste som gir et endelig svar på alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du ser er den fremkommet av rundt 30 sider med diskusjon blant folk som er ganske kunnskapsrike om emnet, så den er nok i ganske høy grad til å stole på, men man må jo alltid ta med i betraktningen at kvaliteten på dresser fra det samme merket kan variere ganske betraktelig over tid, så personlig syns jeg det er greiest å se på den som et ok utgangspunkt, og ikke en liste som gir et endelig svar på alt.

 

Bra.

Lenke til kommentar

Det var jo mange italienske merker der, og de er vel kjent for å lage kvalitetsdresser. Jeg sjekket også opp prisene på seksstjernersdressene på listen, og de ligger veldig høyt i pris sammenlignet med det man normalt ser i norske butikker.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Klarer ikke få så alt for mye ut av den Styleforum-listen; det som er i toppkategoriene er så dyrt at du heller kan gå til en glimrende skredder; i valget mellom Brioni og Kilgour vegrer i alle fall ikke jeg meg særlig lenge. De som befinner seg lengre nede er en salig blanding av dresser som gir grei value for money og relativt dyre dresser som ikke klarer å rettferdiggjøre prisen.

Lenke til kommentar

Henvis meg gjerne til hvor man får tak i en skreddersydd dress fra kilgour til 9000 kr. De aller fleste merkene på listen kan man få tak i dresser fra til godt under 10 000 kr, og bare for å ha nevnt det vil en rtw-dress med stor sannsynlighet ha langt bedre kvalitet enn en bespoke-dress til samme pris. Har man en kropp som passer så og si perfekt inn i rtw-dresser fra et godt merke vil man som regel få mer valuta for pengene hvis man kjøper rtw enn bespoke.

 

 

Edit: bare for å ha sagt det er jeg enig i at det er en liste som ikke vil ha så veldig stor praktisk betydning for de fleste her inne, men kikker du i Good og satisfactory-kategoriene vil du finne en rekke merker som er godt innen rekkevidde for de fleste, og som holder langt høyere kvalitet enn det meste man får tak i i tilsvarende prisklasse i Norge.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Hvis du har for vane å finne plagg til 30% av fullpris stiller det seg selvsagt annerledes.

 

De fleste merkene på listen kan med enkelhet finnes med store rabatter på nett, men ser man bort fra det vil det uansett være dumt å avfeie high end rtw. Bespoke vil selvfølgelig tilby mer valuta for pengene i form av passform og valgfrihet, men rtw vil som sagt i de fleste tilfeller holde høyere kvalitet enn bespoke på et tilsvarende prisnivå. Er man da fornøyd med passformen på rtw vil det ikke nødvendigvis være et godt valg å gå over til bespoke i samme prissegment.

Lenke til kommentar

£2-3k for de gode – men ikke aller dyreste – i London. £4-5k for de virkelig absurd prisede; men her betaler du jo like mye for merkelappen som for Kiton et al. Det finnes en del ekstremt gode skreddere som ikke har voldsomt kjente navn, disse klarer ikke ta den helt store markupen basert på navnet sitt, så du betaler utelukkende for håndverk av ypperste kvalitet. Her tror jeg man kan få en deal bedre enn high-end RTW.

 

Men, value for money? M&S.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...