Gå til innhold

BK: Bikkje

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville heller kalt bildet bikkjemat en bikkje, er ikke akkurat det jeg kobler opp mot en bikkje "les kjøter" :)

Når det gjelder bilde så har du lykkes greit med fargene, utsnittet også utenom at jeg skulle likt litt mer luft over og foran, litt utbrent men med så kraftige kontraster er det vanskelig. Det som jeg ville sett bedre er fokuseringen, når du bruker en såpass stor blender som f/2.8 ville det vært fint om fokuset ligger på øynene og ikke på snuta, vet ikke om du bruker 1 fokuspunkt eller alle, på denne type bilder er det fornuftig å bruke 1 fokuspunkt og re-komponere bildet.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg har sansen for uttrykket her og jeg liker også den utbrente bakgrunnen med de lyseblå siluettene - syns det gir liv til bildet. :)

Jeg er ellers enig i det som sies om fokuset, men ved å ta litt selektiv oppskarping på og øyenpartiet og ellers litt oppskarping i kombinasjon med støydemping over det hele syns jeg det blir noe bedre. Når det gjelder utsnittet kan det for såvidt fungere som det er, men jeg ville vurdert å kutte i venstre side, til et bortimot kvadratisk utsnitt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...