Opptur Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Hei, pc'n min ble kasta i gulvet uten at jeg trenger å gå inn i detaljer på det. Rambrikkene har jeg prøvd å bytte ut, så det er ikke det. Skjermkortet har jeg prøvd å bytte ut Pc'n starter å går, men jeg får ikke noe signal til skjermen. :S :S Jeg er ikke no utprega datageni, så om noen kunne forklart i detaljer hvordan jeg evt kan løse problemet så ville det vært fint, mvh Opptur Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 (endret) Har du prøvd å koble til en ekstern skjerm? Er mulig at fallet kan ha skadet skjermen, eller løsnet kontakten mellom skjerm og pc. Eller er det en stasjonær? Endret 7. januar 2012 av Ekinorak Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 (endret) Selv om du trenger "HJELP!" er du nødt til å gi detaljer for å faktisk få hjelp. Du skrev ingenting om hva slags maskin du har. Jeg antar at det er snakk om en slags stasjonær maskin, siden du klarer å bytte ut deler. Men du må være mer spesifikk. Se etter fysisk skade rundt bussen der grafikkortet står, og ledninga til skjermen, dersom den stod i da maskinen falt. Hvis ledninga /VGA, DVI, HDMI) stod i grafikkortet, kan det ha gitt store skader på grafikkortet. Prøv med et annet grafikkort om du har. Eller hvis hovedkortet har integrert grafikk, prøv det. Forresten, har du kontrollert fustasjeopphengsforkoblingen? Endret 7. januar 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Opptur Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 Ja det er en stasjonær pc. Ledninga sto i med en VGA kabel, men pc'n var avskrudd. Har prøvd å bytte til et eldre skjermkort, men er usikker på om det egentlig er samme type. Det eldre skjermkortet passet i plassen, men hadde ikke noen innganger for de 2 ledningene som det sto "express" på som det jeg hadde fra før. Jeg har ingen anelse om hva en Fustasjeopphengsforkobling er. :s Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Fustasjeopphengsforkobling er bare et tulleord fra en sketsj på NRK. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 (endret) Den var slem, Mannen. Jeg skal ikke legge meg opp i hvordan i all verden du klarte å få gjort dette, men velger å anta at det skjedde i forbinnelse med en fest, ettersom det ble postet på en lørdag. Har du sjekket alt av kabler? Her en ukes tid tilbake trodde jeg at hovedkortet mitt hadde tatt kvelden, men det viste seg at 8pin-kontakten til CPU hadde blitt dyttet ut helt av seg selv. (PCen min hadde ikke vært i gulvet, da men.) Edit; Leste posten din en gang ting, og ser at du sier at PCen faktisk starter. Noe som tilsier at det IKKE er det jeg nevnte hvertfall. Hører du at windows starter? Altså den happy-tune'n som kommer når windows starter. If yes; Da er det vel skjermkortet. Du kan vel i første omgang prøve å bytte PCI-E kontaktene fra PSUen. Gjerne til en annen rail. Prøv også et annet PCI-E spor. Endret 7. januar 2012 av lolvik Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 (endret) Sjekk at ingen kontakter har løsnet. Siden dette skjedde etter et fall, er det logisk å anta at noe er løst eller knekt. Ting som prosessor og grafikkort, eller kabelen fra strømforsyningen kan ha løsnet. Hvis du har en masse ekstra deler, prøv å bytte dem ut en etter en til det virker. Endret 7. januar 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Opptur Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 Har prøvd det interne skjermkortet, uten hell.. så regner med at det ikke har no med skjermkortet å gjøre, med mindre det også har blitt skadet under fallet. Er det noen fler kreative forslag der ute? Hva kan være feil? all hjelp mottas med takk Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Hvilke komponenter er det du har i PCen? Det interne korter er _garantert_ ikke ødelagt uten videre. Lenke til kommentar
Opptur Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 Hvilke komponenter er det du har i PCen? Det interne korter er _garantert_ ikke ødelagt uten videre. 2gb kingston ram (egentlig 4, men tok ut den ene brikka i forbindelse med bluescreens) AMD hd radion 4870 skjermkort. 500gb samsung hdd. Litt usikker på CPU men den er flerkjernet. omtrent samme som intel i5 -asus m4a78t-e hovedkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå