G-Man™ Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Har fått problemer med et stereo anlegg jeg kjøpte på Elkjøp for en stund tilbake. Det vil ikke ta til seg strøm for å starte. Snakket med kundeservice, og de sa jeg skulle komme innom med det, slik at det ble sjekket opp. Tok med meg anlegget på bussen (bor 1 og en halv time unna) og henvendte meg i skranken. Han tok anlegget, testet det, og selvsagt skulle det starte opp der og da. Han stirret stygt på meg, og begynte å anklage meg for å svindle dem. Prøvde jo å forklare problemet til ham, men han var allerede ferdig meg saken. Og nå er problemet tilbake. Vet ikke hva jeg skal gjøre. er vist et problem med det som kommer og går, men jeg syns det er veldig irriterende. Noen tips? Bare spør om jeg skal utdype meg mere om dere ikke forstår meg. Lenke til kommentar
darket Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 har du mobil? ta video av problemet, der har du bevis. Du som må bevise at det er et problem med det, så at det fungerer når du sier det ikke fungerer er egentlig ditt problem. Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 ikke så dumt. Vet jo at det er mitt ansvar å overbevise de, men ha jeg snakket med ga meg egentlig mest lyst til å kaste anlegget i golvet, og kjøpe nytt. ble rett og slett komplett som en idiot foran familien, og de andre i lokalet. Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 Når kjøpte du det? litt over ett år siden Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Feil opptreden av personen bak skranken! Dersom det ikke er noe feil så er det jo ikkenoe problem, ingenting er bedre enn det! Dersom han hadde sett deg skru ut noe klipt over noe ledninger, ja svindel. Bare lever den inn igjen, si at det er PERIODSIKT (viktig) og la han ha den i noen dager for test. Da burde han se det. dersom han faktisk tester den. Reagerer han slik igjen så be om å prate med en annen Bare ikke bli sinna selv, ta alt med ett smil så blir de bak skranken mye bedre også Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Høres jo banalt ut, men sjekket at veggkontakten faktisk har strøm og at strømledningen står skikkelig i både i veggen og i anlegget? Er det et lys på anlegget som viser at det får strøm, selv om det ikke slår seg på? Også kalt standby-lys. Har du noe annet koblet til samme vegguttak(eller forgreningsuttak) som virker når anlegget ikke virker? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Dessverre så forteller mange kunder ikke sannheten når de kommer tilbake til butikkene. Noen sier at det er noe galt med varen, bare for å få pengene igjen, uten at det er noe galt med den. Andre leverer varer tilbake innen 30 dager uten å si ifra at varen f.eks er defekt. Derfor er det mulig at den ansatte mistenkte at trådstarter var en av de? Men om varen til TS fungerer fint nå, så er det vel bare å beholde den. Det er jo bare å levere den tilbake til service om noe skulle skje igjen. 1 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 En annen ting som er viktig å merke seg er at de fleste verksteder fakturerer for undersøkelse og frakt når man ikke klarer å reprodusere feilen. Enkelte butikker dekker denne kostnaden, andre krever kunden for tilsvarende beløp. Uansett er det ikke et gunstig scenario for butikken, ettersom få kunder er særlig velvillige til å betale hundrevis av kroner når det ikke engang er gjort noe med produktet. Ansatte i serviceavdelingen vil nok svært ofte vegre seg mot å ta inn et produkt der man ikke klarer å observere feilen som beskrives, og det er åpenbart derfor man gjerne tester produktet i butikk før man sender det videre til verksted. Med det sagt: periodiske feil, og feil som rett og slett ikke viser seg ved innlevering, bør ikke være noe nytt for en ansatt som håndterer reklamasjonssaker daglig. Å anklage kunden for svindel i slike sammenhenger er langt over streken. Jeg vet at om jeg selv som kunde hadde reklamert på en tilsynelatende kontinuerlig feil, og feilen ikke viste seg ved reklamasjon (evt. viste seg å skyldes brukerfeil), så hadde jeg krøpet godt inn under nærmeste busk og dødd. Man bør informere kunden om at feilen ikke inntreffer på tross av at kunden beskriver den som kontinuerlig, og heller foreslå at kunden tar produktet med hjem for videre testing. Enkelte tullefeil forsvinner rett og slett av seg selv fra tid til annen, og det er ikke kundens skyld. Det er sant som det sies over her, at mange kunder er gjennomførte svindlere som ønsker å sko seg på de ansattes godtroendhet, men straks man inntar denne holdningen som standard har man feilet hardt i kundebehandlingsøyemed. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Nå er det alltid noen produkter som har mye feilmargiener, dlink routere f.eks der selgerene prøver å selger billige varer som er direkte søppel. På den måten er det vel riktignok feil å si varen er defekt isteden for ustabil. Greieste er å opplyse om hva slags anlegg det er, så kanskje det finnes løsninger. Kan jo godt tenkes strømforsyningen i forsterkeren er dårlig/ustabil. Endret 20. januar 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå