Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva syntes dere om å være jomfru?

N*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror man kan gjøre det enten når "den rette" er i bildet eller når det føles riktig, at man er klar på et vis. Er dog ikke lett å se i øyeblikket om man er klar. Jeg er glad jeg ikke gjorde det tidligere enn jeg gjorde og når jeg ser tilbake så kunne jeg godt ventet litt. Men angrer absolutt ikke.

Lenke til kommentar

Det er fint å gjøre det for første gang med noen man "elsker". Så om man møter en elskbar person mens man enda er ung, er jo det kjempebra!

Men om man skal vente til man er eventuelt 40 år, tror jeg det kanskje kan oppstå problemer.

For det første er man veldig uerfaren, og mest sannsynligvis suger man i senga når man gjør det for første gang. Den personen du da har deg med, setter nok ikke pris på det, om den personen har erfaring.

For det andre, så kan det oppstå pinlige situasjoner når folk får høre man er jomfru som 30-åring.

Lenke til kommentar

Er en gammel jomfru skyldes det helt klart andre grunner enn at en bare er sjenert. Ofte er en veldig uattraktiv, religiøs eller sliter med funksjonshemninger. Det igen skaper dårlig selvbilde og selvtillit. Så det blir en ond sirkel. 4% av menn lever livet som jomfruer. Det er den prosentandelen som ikke kan ha sex, er aseksuelle eller av de uattraktive grunnene over.

Snakker av erfaring

Jomfrumann 25

Postet av anonym: 167efc4b2ca7a2312bff4ed3b80e88ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg mener det er best å spare seg helt til man treffer den rette. Det er vel egentlig best, eller?

Når den tid kommer, vil "den rette" sannsynligvis ikke ha deg fordi du er jomfru. Anonym poster: abc8a03c10a71898a411463de594b76a

Vil helst bli sammen med en jomfrujente, jeg. De holder skikkelig standard :)Anonym poster: 36a69f78d2edd92105feb3343ac59088

På hvilken måte mener du? For mest sannsynlig ikke overhode på soverommet med det første..

På den måten at de er skikkelige nok til å vente på noen de er glade i. Er mer enn soverommet her i verden :)Anonym poster: 36a69f78d2edd92105feb3343ac59088

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser virkelig ingen grunn til å "spare seg" med mindre man har en religiøs overbevisning som gir det mening. Sex blir ikke bedre av at man har hatt lite av det, tvert imot, og seksualiteten er heller ikke noe man får brukt opp, så tanken om å spare seg til en spesiell er meningsløs, for det er ingenting å spare. Det blir litt som om en idrettsutøver skulle "spare seg" til OL ved å ikke drive med idrett før det. Det er heller ikke sånn at man blir mindre glad i noen fordi man er vært glad i noen andre før, igjen heller tvert imot, for har man aldri vært sammen med noen så har man ikke gjort seg noen erfaringer ift. hva man vil ha og ikke ha i et forhold.

Så hvis du med vilje unngår å ha sex eller forhold burde du hvertfall ha en dypereliggende grunn, som religiøs overbevisning, medisinske problem o.l. Hvis ikke gjør man bare seg selv en bjørnetjeneste.

• Liker 1
Lenke til kommentar

På den måten at de er skikkelige nok til å vente på noen de er glade i. Er mer enn soverommet her i verden :)Anonym poster: 36a69f78d2edd92105feb3343ac59088

Det at man venter på noen man er skikkelig glad i eller ei har egentlig veldig, veldig, veldig lite å si om man er en skikkelig person uansett.

Tar heller en person som har vært litt horebukk og som er snill, god og kjærlig, enn en jomfru som er usikker, rar og ubeslutsom.

Lenke til kommentar

*snip*

Jeg gjorde det på grunn av at jeg ville at min første skulle være veldig spesiell. Ingen annen grunn enn det egentlig.. Jeg avviste gutt etter gutt etter gutt, og alle kalte meg luremus og slikt, men jeg fikk mange gode guttevenner, noen ble avslørt som de som bare ville ha meg til sengs, og jeg endte opp med å ha sex for første gang med en jeg virkelig elsket, og som elsket meg i retur. Nesten alle forteller om at første gangen var så fæl osv, men jeg syns egentlig at det var veldig fint, kjærlig og noe jeg vil huske resten av mitt liv. Er glad jeg ventet, fordi det var det rette for meg. Hva som er det rette for andre er en helt annen ting, og jeg respekterer det faktum at andre ikke har de samme preferansene som meg. Det er som jeg sa til en god venninne da vi pratet om faktisk dette: ''Du kan ha sex med halve verdenen for alt jeg bryr meg, du vil fremdeles være en av verdens beste personer.''

Lenke til kommentar

Dette mener jeg om jomfrudom:

Det er uverdig, kvinnefiendtlig og fryktelig barnslig.

Ehh? Hva er kvinnefiendlig ved å ikke ville ha sex før jeg har "funnet den rette"?

Og uverdig og barnslig? Du trenger utdype det der litt...

Sex, tror jeg, at kan bli veldig mye mer personlig, og utav det en mer positiv opplevelse for begge parter, om det ikke bare er en fysisk ting du kan gjøre med alle.

Min plan blir å vente til jeg finner hun jeg vil dele resten av livet mitt med før jeg har sex, og jeg håper litt at jenta jeg finner har samme instilling :) Men det gjenstår jo å se hva som skjer. Anonym poster: 17c3cdedb5a3cfe9839a1ff4a42b0117

Lenke til kommentar

Dette mener jeg om jomfrudom:

Det er uverdig, kvinnefiendtlig og fryktelig barnslig.

Ehh? Hva er kvinnefiendlig ved å ikke ville ha sex før jeg har "funnet den rette"?

Og uverdig og barnslig? Du trenger utdype det der litt...

Sex, tror jeg, at kan bli veldig mye mer personlig, og utav det en mer positiv opplevelse for begge parter, om det ikke bare er en fysisk ting du kan gjøre med alle.

Min plan blir å vente til jeg finner hun jeg vil dele resten av livet mitt med før jeg har sex, og jeg håper litt at jenta jeg finner har samme instilling :) Men det gjenstår jo å se hva som skjer. Anonym poster: 17c3cdedb5a3cfe9839a1ff4a42b0117

Du, det var bare kødd :)

Lenke til kommentar

*snip*

Og det beviser bare hvor vanskelig det er å finne noen fasit her.

Jeg har aldri opplevd noen sammenheng mellom følelser og god sex. Jeg har hatt utrolig klønete og pinlig sex med jenter jeg hadde følelser for, og utrolig god sex med jenter jeg kun hadde kjent i en time før vi hadde sex.

Lenke til kommentar

Det trenger ikke nødvendigvis ha noe å si overhode hvor godt man kjenner personen man har sex med. Jeg kunne sikkert hatt masse flott sex med mange av karene som har prøvd opp gjennom årene, men jeg ville - helt frivillig hadde jeg lyst til - å vente, så min aller første ville være en jeg virkelig elsket. Heldigvis (?) så ble det så flott som jeg trodde det ville bli.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det at man venter på noen man er skikkelig glad i eller ei har egentlig veldig, veldig, veldig lite å si om man er en skikkelig person uansett.

Tar heller en person som har vært litt horebukk og som er snill, god og kjærlig, enn en jomfru som er usikker, rar og ubeslutsom.

Det synes ikke jeg. Men vi er forskjellige :)

Jenter som har ligget rundt får meg til å kaste opp, fant jeg ut en dag :pAnonym poster: 36a69f78d2edd92105feb3343ac59088

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...