Gå til innhold

Sette PIN/Passord på kort bundet til konto (Android)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte på om det går an å sette et generelt passord på kontoen min hver gang noen prøver å kjøpe noe på android market? Har det på tlf til en søster, så det ville vært veldig fint om jeg kunne fått slått på et passord av noe slag. Gjerne permanent. At vedkommende ikke bare kan klikk-trykk-klikk på instillinger på tlf sin, så krever den ikke passord lengre. Fant ikke noe på market.android.com.

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned Android Market 3.4.4 om du ikke allerede har installert det på tlf, sjekk her og gå inn på Innstillinger. Der får du valget om å først sette PIN på innstillingene til market, deretter kan du huke av for å passord på kjøp av apps.

Vet ikke om det fungerer på tidligere versjoner da det er denne jeg har på min. :)

Edit: Husk å tillate installering av apps som ikke er på Market først.

Endret av StacysDad
Lenke til kommentar

Har hørt om google, og hvis det første som kom opp der hadde vært riktig, hadde jeg ikke postet her. Det hjelper ingen ting at jeg får satt på et passord på min egen tlf - Det er den andre tlf som jeg har accounten min på som er viktig. Og om jeg så gjør det på den andre tlf - kan man jo bare trykke den vekk igjen, så er den borte..?

Trenger et passord som gjelder på selve kontoen - Ikke bare en tlf.

Lenke til kommentar

Nei, setter du kode og krever kode for kjøp må man taste koden før man kan endre innstillingene igjen. Du ser ikke at koden er aktiv før du har gått ut av innstillinger og inn igjen.

Hvis du akutt trenger å sperre kontoen på telefoner du ikke har tilgang til kan du endre passordet på google kontoen. Da må man angi passord igjen for å bruke blant annet market, men kun første gang etter at passordet er endret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...