Mariuslt Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Jeg hadde i dag lyst til å koble macen til tven for litt filmkikking, så jeg stappen en HDMI-kabel i tven og koblet den til en HDMI-mini display-adapter som stod i macen. Bildet dukket opp på tven uten problem. Problemet er at fargene er skikkelig, skikkelig dårlige Prøvde å kalibrere fargene i Systemvalg, uten at det hjalp noe videre. (Kan være jeg gjorde det feil altså). Synes dette er litt pinlig da min samboers Acer greier jobben helt fint uten disse problemene... Dette er er en mac, så jeg regner med det bør gå an å få bilde av en kvalitet s jeg kan se film på, men hvordan? Lenke til kommentar
Mariuslt Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 Vi snakker en våren 2010-modell 15'' 2,53 GHz MBP om det har noe å si Lenke til kommentar
Newton Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Kan være greit å vite hva slags adapter og kabel du bruker (fabrikat) - tipper problemet ligger i en av de to... Lenke til kommentar
Mariuslt Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Begge er kjøpt på eplehuset, så jeg kan ikke se noe problem der. Har imidlertid funnet ut at alt ser bra ut hvis jeg stiller den inn på 1360x720 ellerhvadetnåer, og det funker helt fint. Etter en ny kikk i instruksjonsboken konkluderte jeg med at TVen sikkert ikke støtter 1080p selv om den selv har den oppløsningen. Tror jeg kaller problemet løst Lenke til kommentar
reminett Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Det skal ikke bli dårlige farger dersom TVen ikke støtter oppløsningen. Kan det være at HDMI-kabelen er dårlig/har dårlig båndbredde og dermed ikke klarer å sende full oppløsning. Har du prøvd denne HDMI-kabelen med noe annet i full HD? Evt se her: http://www.remislogg.com/koble-macen-til-tven/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå