corcky Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Noen andre plasser enn itavisen jeg kan sjekke hastigheten på? Lenke til kommentar
kim Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 http://www.itavisen.no/speedometerpopup.html Lenke til kommentar
eab Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 surr dette med delta abbonementet. Jeg har 2mbit (gamle delta på 2048kbps) gjennom avtale med ntnu til 450kr/mnd. Vil jeg da få oppsatt hastighet, lavere pris eller bare samme hastighet til samme pris som tidligere? Burde vel kunne krangla meg til en hastighetsøkning til 3mbit mot at jeg betaler samme som før (for delta3000 koster vel i utg punktet det samme som "vanlig" delta(2048/640) gjorde før.. Dette var egentlig en litt merkelig vri fra NGT Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 med den "oppgraderte" 1024512 linjen : Nedlastingshastighet: 1415 kbit/s. Go nextgentel ? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Noen andre plasser enn itavisen jeg kan sjekke hastigheten på? prøv http://www.iis.se Lenke til kommentar
Domino Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 surr dette med delta abbonementet. Jeg har 2mbit (gamle delta på 2048kbps) gjennom avtale med ntnu til 450kr/mnd. Vil jeg da få oppsatt hastighet, lavere pris eller bare samme hastighet til samme pris som tidligere? Burde vel kunne krangla meg til en hastighetsøkning til 3mbit mot at jeg betaler samme som før (for delta3000 koster vel i utg punktet det samme som "vanlig" delta(2048/640) gjorde før.. Dette var egentlig en litt merkelig vri fra NGT Akkurat hva sier avtale-texten? At du får Delta til 450kr/mnd, eller at du får en hastighet høyere en hva du betaler for? Selv har jeg sistnevnte avtale, og ender trolig opp med samme hastighet til samme pris som før =( Så vidt jeg forsto av NGT's kundeservice vil også kunder som har rabatt-avtale med fast pris (da fks Delta til 450kr/mnd) ende opp med samme hastighet, og vil heller ikke få endret prisen ved eventuell pris-reduksjon. Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Hvor latterlig er ikke dette? Selvfølgelig ikke for dere som får oppgradert hastighet, men for oss som sitter på UiO/UiB/NTNU tilbudet. Vi går NED i hastighet men må fortsatt betale det samme!! Latterlig spør du meg! Men grattis til dere andre! NGT er BEST! Lenke til kommentar
magikern Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 likte dette her(har charlie): Resultat TCP ut: 552.87kbit/s inn: 1.51Mbit/s UDP ut: 619.98kbit/s inn: 1.56Mbit/s Tilgjengelig båndbredde: TCP/UDP i %: ut: 89.3% inn: 96.4% Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Akkurat hva sier avtale-texten? At du får Delta til 450kr/mnd, eller at du får en hastighet høyere en hva du betaler for? Sjekk denne: http://www.nextgentel.no/ntnu/ Vi går ned i hastighet... Jeg kommer neppe til å merke de 48kbps :wink: Njaal Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Hvor latterlig er ikke dette? Selvfølgelig ikke for dere som får oppgradert hastighet, men for oss som sitter på UiO/UiB/NTNU tilbudet. Vi går NED i hastighet men må fortsatt betale det samme!! Latterlig spør du meg! Utrolig at vi som har fastprisavtale med NGT ikke får oppgradert hastigheten, men NEDGRADERT! Er ellers fornøyd med NGT, men dette kvalifiser til en liten klage. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 "] Akkurat hva sier avtale-texten? At du får Delta til 450kr/mnd, eller at du får en hastighet høyere en hva du betaler for? Sjekk denne: http://www.nextgentel.no/ntnu/ Vi går ned i hastighet... Jeg kommer neppe til å merke de 48kbps :wink: Njaal Nedgangen er bare kosmetisk så de kan kalle den Delta 2000. Du går nok ikke ned i hastighet i praksis.. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Fantastisk service 1024 @ Nedlastingshastighet: 1417 kbit/s Fortsett slik NGT Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 arg, når skal ngt etablere seg ordentlig her oppe i nord, med denne hastighetsøkningen blir jeg enda mer lei telenor, og vil ha ngt enda mer, noen som vet om det er kun i tromsø sentrum de levere linjer, står at min linje ikke er planlagt utbygget (kvaløysletta), men hørte at noen andre hadde bestilt ngt i tromsø nå, stemmer det ? Lenke til kommentar
durabit Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Morsomt å lese dette. Jeg hadde en med NGT-linje innom min server som lastet ned fra meg med 110 kB/s. Han kunne ikke tro at det gikk så fort da han bare abonnerte på linje tilsvarende 90 kB/s. Fint at NGT viser vei. Mer speed for samme pris. Lenke til kommentar
Nicon Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Tror dere Telenor kommer til å følge etter? Har selv telenor 1024 ned, men bare 256 opp.. Dette må da bety at hvis telenor skal beholde noen kunder så MÅ de bare oppgradere hastigheten sin. Nedhastigheten er grei, men det er opphastigheten som er tragisk... Håper at telenor ser på dette som en trussel, og dermed gjør noe med sine hastigheter.. GG teleHOR!! Lenke til kommentar
magikern Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Tror dere Telenor kommer til å følge etter? Har selv telenor 1024 ned, men bare 256 opp.. Dette må da bety at hvis telenor skal beholde noen kunder så MÅ de bare oppgradere hastigheten sin. Nedhastigheten er grei, men det er opphastigheten som er tragisk... Håper at telenor ser på dette som en trussel, og dermed gjør noe med sine hastigheter.. GG Telenor!! de vil helst ikke at folk skal bruke servere og lignende på linjene derfor har du så lav ut-hastighet... Lenke til kommentar
Domino Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Tror dere Telenor kommer til å følge etter? Har selv telenor 1024 ned, men bare 256 opp.. Dette må da bety at hvis telenor skal beholde noen kunder så MÅ de bare oppgradere hastigheten sin. Nedhastigheten er grei, men det er opphastigheten som er tragisk... Håper at telenor ser på dette som en trussel, og dermed gjør noe med sine hastigheter.. GG Telenor!! de vil helst ikke at folk skal bruke servere og lignende på linjene derfor har du så lav ut-hastighet... Helt tåpelig spør du meg.. Neste blir vel at Ford selger biler uten hjul fordi de helst ikke vil at folk skal kjøre med dem Lenke til kommentar
magikern Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Tror dere Telenor kommer til å følge etter? Har selv telenor 1024 ned, men bare 256 opp.. Dette må da bety at hvis telenor skal beholde noen kunder så MÅ de bare oppgradere hastigheten sin. Nedhastigheten er grei, men det er opphastigheten som er tragisk... Håper at telenor ser på dette som en trussel, og dermed gjør noe med sine hastigheter.. GG Telenor!! de vil helst ikke at folk skal bruke servere og lignende på linjene derfor har du så lav ut-hastighet... Helt tåpelig spør du meg.. Neste blir vel at Ford selger biler uten hjul fordi de helst ikke vil at folk skal kjøre med dem nettopp derfor jeg og mange andre bruker ngt(og andre smarte isp'er) som gir deg et produkt som funker og som du kan gjøre så og si hva du vil med... Lenke til kommentar
evenlut Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Hvor latterlig er ikke dette? Selvfølgelig ikke for dere som får oppgradert hastighet, men for oss som sitter på UiO/UiB/NTNU tilbudet. Vi går NED i hastighet men må fortsatt betale det samme!! Latterlig spør du meg! Utrolig at vi som har fastprisavtale med NGT ikke får oppgradert hastigheten, men NEDGRADERT! Er ellers fornøyd med NGT, men dette kvalifiser til en liten klage. 2000 kb/sek for 450,- kvalifiserer vel strengt tatt ikke til klage? fortsatt MYE under prisen andre må betale, da... :wink: Lenke til kommentar
Yezz` Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Bra å se at hastighetene stadig stiger. Halvt år igjen til bindingstiden til min Tiscali Xtra (702/128) linje går ut. Neste gang blir det nokei god og kjapp linje tenker jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå