Gå til innhold

Skal bygge PC, blir dette bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å spare ytterligere kroner kan du kjøpe et kabinett med strømforsyning inkludert, siden du uansett må oppgradere den hvis du skal ha et heftig skjermkort i fremtiden. Ace STAC4, for eksempel. I tillegg kan du droppe litt RAM, og heller kjøpe en enkelt 4 GB-brikke med billig-RAM.

Lenke til kommentar

For å spare ytterligere kroner kan du kjøpe et kabinett med strømforsyning inkludert, siden du uansett må oppgradere den hvis du skal ha et heftig skjermkort i fremtiden. Ace STAC4, for eksempel. I tillegg kan du droppe litt RAM, og heller kjøpe en enkelt 4 GB-brikke med billig-RAM.

det hørtes ikke dumt ut ;) hvor mye er strømforsyninga på?

Lenke til kommentar

Har du skjermkort fra før av siden handlelisten din ikke inneholdt et?

Den er på 460W i det kabinettet, men jeg ville ikke satset penger på at den er så mye kvassere enn Silver Power-saken. God nok skal den uansett være.

Er du sikker? Jeg har ikke helt troen på kvaliteten til en medfølgende kabinett-PSU fra Ace, hvertfall ikke sammenlignet med en SP-SS400.

Synes heller ikke det er altfor lurt å anbefale et GT 430 til gaming. Spar heller opp litt penger og kjøp et HD6850.

Lenke til kommentar

Har du skjermkort fra før av siden handlelisten din ikke inneholdt et?

Den er på 460W i det kabinettet, men jeg ville ikke satset penger på at den er så mye kvassere enn Silver Power-saken. God nok skal den uansett være.

Er du sikker? Jeg har ikke helt troen på kvaliteten til en medfølgende kabinett-PSU fra Ace, hvertfall ikke sammenlignet med en SP-SS400.

Synes heller ikke det er altfor lurt å anbefale et GT 430 til gaming. Spar heller opp litt penger og kjøp et HD6850.

.

Endret av xtr3zz
Lenke til kommentar

GT 430 anbefaler jeg heller ikke til gaming. Jeg ville heller ikke hatt en medfølgende strømforsyning til et heftig oppsett, men da blir fort en 400W strømforsyning også for knapt, uansett hvem som har laget den. Handlelisten jeg satt opp på komplett var som et alternativ til trådstarter sin. Intel HD Graphics 3000 holder greit følge med GT 430 og tilsvarende skjermkort, og Intel Sandy Bridge prosessorer grisebanker AMD Phenom II i spill-ytelse generelt.

Lenke til kommentar

Når det (ifølge trådstarter) skal oppgraderes etterhvert uansett, ville jeg ha gått for en plattform hvor man får mest mulig ytelse ut av å oppgradere minst mulig komponenter. God spillytelse får man hverken med GT 430, eller noen av de integrerte løsningene.

Lenke til kommentar

Når det (ifølge trådstarter) skal oppgraderes etterhvert uansett, ville jeg ha gått for en plattform hvor man får mest mulig ytelse ut av å oppgradere minst mulig komponenter. God spillytelse får man hverken med GT 430, eller noen av de integrerte løsningene.

http://www.bit-tech.net/hardware/cpus/2011/06/30/amd-a8-3850-review/7

Jeg er ikke helt enig. A8-3850 kan fint gi gaming-ytelse på nivå med en relativt kraftig laptop.

Lenke til kommentar

Det var faktisk bedre enn jeg hadde trodd, selv om jeg nok heller ville ha prøvd en sammenligning med HD Graphics 3000 på f.eks. i3 2105 (ja, den ville nok også ha blitt slått). Det hele koker uansett ned til om trådstarter vil prioritere høyere ytelse på integrert grafikk nå, eller høyere ytelse med Sandy Bridge-prosessor etter å ha oppgradert til dedikert skjermkort.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Kjøp en større PSU kanskje? Viss du skal oppgradere i fremtiden.

skal opgradere ettervert;) , forslag til bedre?

Corsair sine PSUer er skikkelig kvalitet. Og kjøp en med minst 500W. Visst du oppgraderer skjermkort i fremtiden kan det være greit og ha en som har nokk krefter til det, da dagens skjermkort trekker en del strøm. (High-end kortene iallefall)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...