Dertiam Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Mitt hjemmenettverk har ip adresser i området 10.0.0.1 og opptil 138 el. Dette tildeles av en Telenor trådløs modem/router. For å styre noe hjemmautomatasjon via ir har jeg kjøpt en globalcache wf2ir boks. Denne er ferdig innstilt med en 192.x.x.x adresse. Jeg får ikke koblet meg opp mot denne da mitt nett kun søker i 10 området og jeg må koble meg til denne for å endre innstillingene til min ip range. Det er kun mulig med wiki kobling til boksen. Hvordan kommer jeg meg inn i denne (192 ) fangen fra mitt nett. Å legge inn ip adressen i web leser hjelper ikke. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 I følge guiden skal du kunne koble til direkte med en klient. Lenke til kommentar
Dertiam Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 Klienten finner den ikke. Ser på en skanner at den sender på kanal 1 og ip adressen er 192 et eller annet. Men jeg ser den ikke fra mitt nett og ihelp som skal søke etter den finner den ikke. Tippet at årsaken var at mitt nett har helt annen range på,ip adressene. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 (endret) This product is NOT compatible with 802.11g, only 802.11b. My wireless router, like most, does NOT support 802.11b, like most routers sold in the last 2-3 years. The specs on this product indicated 802.11g, but this is definitely NOT true. See the following FAQ from the Global Cache suppor site. http://globalcache.zendesk.com/entries/218437-faq-why-isn-t-my-wifi-itach-connecting-to-my- Mulig dette er årsaken til at du ikke finner den.. Skal du koble deg direkte så må du logge deg av det trådløse nettverket ditt,feks. slå av routeren din.. Endret 7. januar 2012 av taz Lenke til kommentar
Dertiam Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 This product is NOT compatible with 802.11g, only 802.11b. My wireless router, like most, does NOT support 802.11b, like most routers sold in the last 2-3 years. The specs on this product indicated 802.11g, but this is definitely NOT true. See the following FAQ from the Global Cache suppor site. http://globalcache.zendesk.com/entries/218437-faq-why-isn-t-my-wifi-itach-connecting-to-my- Mulig dette er årsaken til at du ikke finner den.. Skal du koble deg direkte så må du logge deg av det trådløse nettverket ditt,feks. slå av routeren din.. Globalcache sier også at alle slike problemer ble fikset i januar 2011. Har prøvd å kjøre i bare b uten hell. Slår av routeren i morgen og prøver mer da. Gidder ikke mer nå. Takk for innspill :-) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Mitt hjemmenettverk har ip adresser i området 10.0.0.1 og opptil 138 el. Dette tildeles av en Telenor trådløs modem/router. For å styre noe hjemmautomatasjon via ir har jeg kjøpt en globalcache wf2ir boks. Denne er ferdig innstilt med en 192.x.x.x adresse. Jeg får ikke koblet meg opp mot denne da mitt nett kun søker i 10 området og jeg må koble meg til denne for å endre innstillingene til min ip range. Det er kun mulig med wiki kobling til boksen. Hvordan kommer jeg meg inn i denne (192 ) fangen fra mitt nett. Å legge inn ip adressen i web leser hjelper ikke. Du må sette IP-adressen på PC-en din manuelt til 192.168.x. Da vil du kunne komme inn på 192.168.0.1 (om det er den IP-en den har). Når du har kommet inn der endrer du IP-adressen til dingsen til noe innen 10.0.0.x. Når det er gjort kan du sette IP-en din tilbake til automatisk på PC-en. Lenke til kommentar
Dertiam Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 Mitt hjemmenettverk har ip adresser i området 10.0.0.1 og opptil 138 el. Dette tildeles av en Telenor trådløs modem/router. For å styre noe hjemmautomatasjon via ir har jeg kjøpt en globalcache wf2ir boks. Denne er ferdig innstilt med en 192.x.x.x adresse. Jeg får ikke koblet meg opp mot denne da mitt nett kun søker i 10 området og jeg må koble meg til denne for å endre innstillingene til min ip range. Det er kun mulig med wiki kobling til boksen. Hvordan kommer jeg meg inn i denne (192 ) fangen fra mitt nett. Å legge inn ip adressen i web leser hjelper ikke. Du må sette IP-adressen på PC-en din manuelt til 192.168.x. Da vil du kunne komme inn på 192.168.0.1 (om det er den IP-en den har). Når du har kommet inn der endrer du IP-adressen til dingsen til noe innen 10.0.0.x. Når det er gjort kan du sette IP-en din tilbake til automatisk på PC-en. Fant akkurat at jeg kunne velge den via iPad så da går det nok. Tatt for alle tips og hjelp. Lenke til kommentar
Dertiam Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Mitt hjemmenettverk har ip adresser i området 10.0.0.1 og opptil 138 el. Dette tildeles av en Telenor trådløs modem/router. For å styre noe hjemmautomatasjon via ir har jeg kjøpt en globalcache wf2ir boks. Denne er ferdig innstilt med en 192.x.x.x adresse. Jeg får ikke koblet meg opp mot denne da mitt nett kun søker i 10 området og jeg må koble meg til denne for å endre innstillingene til min ip range. Det er kun mulig med wiki kobling til boksen. Hvordan kommer jeg meg inn i denne (192 ) fangen fra mitt nett. Å legge inn ip adressen i web leser hjelper ikke. Du må sette IP-adressen på PC-en din manuelt til 192.168.x. Da vil du kunne komme inn på 192.168.0.1 (om det er den IP-en den har). Når du har kommet inn der endrer du IP-adressen til dingsen til noe innen 10.0.0.x. Når det er gjort kan du sette IP-en din tilbake til automatisk på PC-en. Fant akkurat at jeg kunne velge den via iPad så da går det nok. Tatt for alle tips og hjelp. Nå er den på nett. Brukte en gammel minipc til å hekte meg opp med og så konfigurere den med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå