logaritmemannen Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Hei Jeg fikk pcen nettopp tilbake fra service hvor reperatøren fikset frysing. Tror han byttet hovedkortet. Så har det seg slik at jeg nesten ikke får opp noen trådløse nettverk lenger hjemme, noe jeg gjorde før jeg leverte den inn. Det er som om signalstyrken til mottakeren i pcen er skrudd ned. Hvordan kan jeg en pc-noob som meg fikse dette? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 (endret) Nettverkskortet på bærbare ligger som regel bak en liten luke på undersiden. Løsne 1-2 skruer den er festet med og sjekk om antennekablene er koblet greit i nettverkskortet. Endret 7. januar 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Dersom hovedkortet er byttet, kan det hende antennekabelen ikke sitter skikkelig i selve hovedkortet, og ikke bare i nettverkskortet som Jan Skrotnes foreslår. Lenke til kommentar
TechGuardian Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Hvis de har byttet hovedkortet er det ofte at du må skru på nettverkskortet, dette varierer fra type datamaskin. Men det kan være at, hvis han reinstallerte systemet ditt. Er ikke nettverkskortet sin driver blitt innstallert. Da må du sjekke hvilken type nettverkskort du har og Google det Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Dersom hovedkortet er byttet, kan det hende antennekabelen ikke sitter skikkelig i selve hovedkortet, og ikke bare i nettverkskortet som Jan Skrotnes foreslår. Er det vanlig at antennekabel er festet i hovedkortet? Jeg trodde de kun var plugget i nettverkskortet. Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Ahh... er jeg som har rota her. Antenna er innebygd i skjermen, kabelen går ned til nettverkskortet, og inn i hovedkortet via en mini-pci inngang. Selvsagt er det ingen antennekable til hovedkortet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Ahh... er jeg som har rota her. Antenna er innebygd i skjermen, kabelen går ned til nettverkskortet, og inn i hovedkortet via en mini-pci inngang. Selvsagt er det ingen antennekable til hovedkortet. Det høres bedre ut ja. Ville jo bare være tap å koble det via hovedkortet. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 Er det "farlig" å fikse dette problemet selv? Evnt. hvorda gjør man det? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Det er ikke farlig å åpne lokket wifikortet ligger under. Det er trolig 2 antennekabler plugget i kortet. Du kan jo se om de sitter i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå