Taterunge Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Problemet er at nettverksskriveren har fått angitt feil nettmaske. Den fikk 255.255.255.0 og skulle isteden hatt 255.255.0.0. Det betyr at jeg ikke finner skriveren på nettverket, hvordan skal jeg klare å få den tilbake? Må jeg sletteoppdatere printserveren? Skriveren er en HP 2500 C+. Takknemlig for alle svar. Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Forandre nettmasken på PC'en midlertidig, slik at du får tilgang til å konfigurere skriveren. Lenke til kommentar
Taterunge Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Disse endringene gjorde jeg fra serveren. Tror nok neppe det er lurt å endre nettmasken. Men jeg har også en "testserver" installert i nettverket, kan jeg gjøre det via denne? Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 De hp skriverenen jeg har vert borti kan du konfigurer fra hvilken som helt maskin (ip), altså kan du fint bytte nettmaske på test serveren og konfigurere skriveren fra den etterpå. Lenke til kommentar
Taterunge Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Takk for svar, jeg satt ny nettmaske på testserveren og fant deretter skriveren så jeg kunne konfiguere dennes nettmaske på nytt. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
akd02 Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Last ned "install network printer wizard" fra hp sin hjemme side. Når du har instalert programmet er det bare og söke programmet skal finne hp skrivere som ligger på nettverket uansett ip gateway og subnet så velger du og konfigurere selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå