Gå til innhold

Vil du ha Sharia-loven i Norge?

111 stemmer

1. 1. Vil du ha Sharia-loven i Norge?

• Ja.
      12
    • Nei.
      97
    • Vet ikke/bryr meg ikke.
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, jeg vil ikke ha et ondartet rettssystem (om det i det hele tatt fortjener å kalles det) intergrert i Norge. Det hadde vært en skam mot demokratiet.

Nei, jeg vil ikke ha noe som minner, i aller høyeste grad om en totalitær ideologi, fascisme, overgrep mot folket fra en hellig bok, som i tillegg er usanne løgner, spredt av en pedofil tyrann.

Nei, jeg vil ikke ha Sharia i Norge. Det strider mot alle mine verdier. Fred, trygghet, likhet og frihet. Sharia er tortur og brudd på de mest generelle menneskerettighetene.

Det finnes forresten allerede en lignende tråd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes forresten allerede en lignende tråd.

Ja, men her utelukkes diskusjonen til Sharia-loven, ikke Islam. Selv om de to går hånd i hånd.

Målet med denne tråden er ikke å diskutere Islam per se, men å diskutere hvordan en håndhevelse av Sharia-loven i ytterste instans ville være.

Endret av RickyRon
Lenke til kommentar

Nei, skjønner ikke hvorfor nordmenn eller europeere skulle ha noen som helst grunn til å forme hele vårt samfunn etter importert, islamsk kultur (som sharia en del steder er en viktig del av).

Vi europeere har tross alt så mye annet i vår egen historie vi kan inspireres av og styrke i vår kultur om vi føler at reformer er nødvendig på visse områder for vår kulturelle utvikling i en verdig retning.

Lenke til kommentar

Jeg må forresten spørre: Tror du at den linken er skrevet av en muslim og representerer meninger som er utbredt blant muslimer i Norge?

Linken går til en blogspot-blog som er eid av en blogspot-bruker med brukernavn "mapdaddy".

Bloggen inneholder ett eneste innlegg, skrevet i 2007. "mapdaddy" har ikke deltatt i kommentartråden, i hvert fall ikke under eget navn.

Nei, sant nok.

Men det er slik Sharia-loven er.

Lenke til kommentar

Jeg må forresten spørre: Tror du at den linken er skrevet av en muslim og representerer meninger som er utbredt blant muslimer i Norge?

Linken går til en blogspot-blog som er eid av en blogspot-bruker med brukernavn "mapdaddy".

Bloggen inneholder ett eneste innlegg, skrevet i 2007. "mapdaddy" har ikke deltatt i kommentartråden, i hvert fall ikke under eget navn.

Nei, sant nok.

Men det er slik Sharia-loven er.

Hvis det er sant, så burde det være enkelt for deg å linke til en reell nettside som lister opp den samme "Sharia-loven" som den Asle Skarpengland har publisert på bloggen sin.

Kan du det?

Lenke til kommentar

Før jeg går inn i noen lengre diskusjon med deg om innholdet i sharia ønsker jeg at du svarer på et par spørsmål. Svarene dine på dette vil avgjøre hvor mye krefter jeg gidder å bruke på denne diskusjonen:

1) Mener du at de punktene Asle Skarpengland har listet opp på www.sharia.no faktisk representerer sharia slik muslimer oppfatter begrepet?

2a) Hvis nei, mente du dette da du postet førsteinnlegget i tråden?

2b) Hvis ja, hvilken grunn har du for å mene dette?

3) Pleier du generelt å gå ut fra at tilfeldig useriøst svada er sant med mindre noen kan motbevise det?

• Liker 2
Lenke til kommentar

1) Mener du at de punktene Asle Skarpengland har listet opp på www.sharia.no faktisk representerer sharia slik muslimer oppfatter begrepet?

Ja. Det mener jeg. Selv om bloggeren skulle vise seg å være en kvakksalver.

2a) Hvis nei, mente du dette da du postet førsteinnlegget i tråden?

N/A

2b) Hvis ja, hvilken grunn har du for å mene dette?

Sharia-loven med sine straffer og forbud har blitt hyppig omtalt.

3) Pleier du generelt å gå ut fra at tilfeldig useriøst svada er sant med mindre noen kan motbevise det?

Ikke nødvendigvis, men dersom innholdet virker troverdig selv om kilden ikke er det, tar jeg det seriøst i dette tilfellet.

Før jeg går inn i noen lengre diskusjon med deg om innholdet i sharia ønsker jeg at du svarer på et par spørsmål.

Vi trenger ikke ta noen diskusjon overhodet. Jeg holder emnet åpent for diskusjon for å kunne bumpe tråden noen ganger.

Endret av RickyRon
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis, men dersom innholdet virker troverdig selv om kilden ikke er det, tar jeg det seriøst i dette tilfellet.

Dette forumet trenger en facepalm-smiley.

Før jeg går inn i noen lengre diskusjon med deg om innholdet i sharia ønsker jeg at du svarer på et par spørsmål.

Vi trenger ikke ta noen diskusjon overhodet. Jeg holder emnet åpent for diskusjon for å kunne bumpe tråden noen ganger.

Bumpe tråden? Hvis jeg var deg ville jeg heller ønsket at tråden forsvant ut av oppmerksomheten så fort som mulig.

Men du skal ha takk for at du ihvert fall gir ærlige svar. Så jeg skal gi et kort svar på spørsmålet ditt fra tidligere:

Så, når du sier det, hvordan tror du Sharia-loven egentlig er?

Mildere?

Først og fremst er sharia noe annet enn det du (og Asle Skarpengland) tror. Det er ingen mangel på brutale og utrivelige regler i sharia, men mange av punktene på Asles blogg har ikke noe som helst med islam å gjøre.

Dessuten finnes det ingen "Sharia-loven" i bestemt form entall. Sharia er en fellesbetegnelse på mange ulike lovsystemer. De har ett viktig fellestrekk, nemlig at de påberoper seg å være bygget på Koranen, og de har derfor også mange likheter i de konkrete lovene, men de avviker også ofte fra hverandre når det kommer til detaljer.

Forøvrig anbefaler jeg at du begynner her dersom du faktisk er interessert i kunnskap om sharia: http://www.google.no/search?q=sharia

(Men hopp over den tredje lenken. Asle Skarpengland kan tydeligvis mer om søkemotoroptimalisering enn om sharia. :))

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette forumet trenger en facepalm-smiley.

Kanskje denne kan brukes til vi får en smiley på plass:

reet-triple-facepalm.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar

Sharia-loven er som den er.

Dette er tenkt som en avstemning.

Jeg kommer til å bumpe tråden dersom det trengs.

Bumpe tråden? Hvis jeg var deg ville jeg heller ønsket at tråden forsvant ut av oppmerksomheten så fort som mulig.

DET BESTEMMER IKKE DU.

(...)men mange av punktene på Asles blogg har ikke noe som helst med islam å gjøre.

Det kan du ikke dokumentere. Jeg foreslår at du knepper igjen. Med mindre du faktisk har noe å komme med.

Ser forøvrig at enkelte andre kaster seg på lag med deg. Selv om de ikke har noe å bidra med.

Først og fremst er sharia noe annet enn det du (og Asle Skarpengland) tror. Det er ingen mangel på brutale og utrivelige regler i sharia, men mange av punktene på Asles blogg har ikke noe som helst med islam å gjøre.

Dessuten finnes det ingen "Sharia-loven" i bestemt form entall. Sharia er en fellesbetegnelse på mange ulike lovsystemer. De har ett viktig fellestrekk, nemlig at de påberoper seg å være bygget på Koranen, og de har derfor også mange likheter i de konkrete lovene, men de avviker også ofte fra hverandre når det kommer til detaljer.

Siden du tydeligvis etterlyser dokumentasjon fra meg uten å gi noen dokumentasjon selv, regner jeg disse utsagnene dine for å være:

BS

Endret av RickyRon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har ikke en gang tatt deg bryet med å sette deg inn i hva sharia er for noe. Du kan umulig ha lest wikipedia-artikkelen du selv linker til, så vær så snill, fortell meg hvorfor jeg skal ta deg alvorlig. Hva er ditt bidrag?

Det eneste du har gjort er å linke til en nettside du trodde var ekte.

Som du kommer til å se er det veldig, veldig, veldig få som vil ha sharia i Norge. Visste du ikke det fra før?

Endret av Salvo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...