Sewero Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Har ett mac pro kabinett som jeg modder for å bli en hackintosh, vil helst ikke kjøpe en egen kontroller bare for på knappen da det er bare den jeg trenger i front. Noen som har gjort dette før og kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Hvis knappen i kabinettet er 3-polet, må du bruke et måleinstrument til å se hvilke av de tre polene som kortslutter en krets når du trykker på PÅ-knappen. Så kobler du de to polene til pinnene for PWR på hovedkortet. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 Hvis knappen i kabinettet er 3-polet, må du bruke et måleinstrument til å se hvilke av de tre polene som kortslutter en krets når du trykker på PÅ-knappen. Så kobler du de to polene til pinnene for PWR på hovedkortet. Hvordan finner jeg ut dette når det ikke går strøm igjennom på-knappen? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Hvis knappen i kabinettet er 3-polet, må du bruke et måleinstrument til å se hvilke av de tre polene som kortslutter en krets når du trykker på PÅ-knappen. Så kobler du de to polene til pinnene for PWR på hovedkortet. Hvordan finner jeg ut dette når det ikke går strøm igjennom på-knappen? Batteri og diode/lampe av et slag Lenke til kommentar
johanf Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Eller et enkelt multimeter fra Clas Ohlson, for eksempel. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 Eller et enkelt multimeter fra Clas Ohlson, for eksempel. Med multimeter vil jeg fortsatt finne det ut selv uten strøm føring i "knappen"? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Ja, du må kanskje ha et litt mer avansert multimeter enn det jeg linket til. Funksjonen du skal ha tror jeg heter "diodetest" og da gjerne med en pipelyd/summetone om det er kontakt mellom målepinnene dine. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Trenger ikke diodetest. Bruk Ohm. Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Som Complexity sier, bare mål motstandsmåling, eventuelt diodetest. Som Complexity sier, bare mål motstandsmåling, eventuelt diodetest. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 Trenger ikke diodetest. Bruk Ohm. Tok litt tid å få gjort dette Fant to av lodde punktene som gav meg utslag på multimeteret, ved måling av om, hele 1.557 kom opp på displayet. Ut i fra det jeg skjønte av dere er det bare for meg å lodde på nye kabler på de punktene der og deretter koble til hk, så skal det funke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå