Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

bytte skole MIDT i et skoleår

Anbefalte innlegg

Jeg går i vg2 og trives ikke så godt på skolen jeg går på, men har bra karakterer.. Jeg har omtrent ingen venner, og de vennene jeg har behandler meg ikke noe særlig.. men jeg holder ut. Jeg gikk her i fjor også, og hadde veldig lyst til å bytte skole i vg2. Det er i tillegg mye vanskeligheter på den skolen jeg går på.

Nå har jeg fått tilbud fra en skole om å begynne når deres 2.termin starter( 16,17 januar) Jeg har fagene psykologi, sosiologi og biologi. Hvis jeg begynner på denne skolen må jeg ta psyologi som privatist fordi de ikke tilbyr dette faget. I tillegg har de et ekstra fag( kristent fag) som i år er avsluttende. I dette faget må jeg også gjøre praktisk arbeid på et omfang av 15 timer.

Jeg har lyst til å bytte skole, men føler det blir mye jobb dersom jeg må ta psykologi som privatist og begynne på dette kristne faget som de allerede har hatt et halvt år( kan diskuteres hvor vanskelig dette faget er ) Jeg har jo fått gode karakterer på min inneværende skole, og er redd for å miste disse dersom jeg bytter skole. Det kristne faget er i tillegg avgangsfag i år, og det er ikke mulig å ta opp dette faget ved senere anledning.

Jeg går som nevnt i vg2, og vet ikke om jeg har mulighet til å starte der i vg3(?). Er det mulig?? Jeg går studieforberedene retning. Slik situasjonen er , tenker jeg det beste vil være å begynne der til neste høst. Men jeg synes også det er litt trist å tenke på at jeg går på en skole hvor jeg er ulykkelig.. men dersom jeg bytter skole og karakterene blir dårlige blir jeg fortsatt ulykkelig,. Men hvis jeg hadde gått der kunne jeg også fått flere venner som appelerer mer til meg som person..

Er det noen som har erfaringer med dette, eller har noen tips til meg? Noen som tidligere har byttet skole midt i et halvår? Hvordan var det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foreslår at du tar kontakt med kontaktlæreren din, eller rådgiver ved skolen. De kan fortelle deg mer om det praktiske ved bytting, og så må du selv finne ut av om du faktisk vil bytte, vente til høsten med å bytte, eller å fortsette ut vgs på skolen du er nå.

Øvrig har jeg bare erfaringer ift skolebytte som er utenom situasjonen som du er i, og er derfor irrelevante.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...