jvc1986 Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 (endret) Er det noen mulighet for å lage et script som: - Sjekker om verdi i en tekstboks eksisterer i et dynamisk felt av tekstbokser - Hvis verdien eksisterer, legg til 1 i et annet felt i samme rad Planen er å bruke dette slik at jeg kan bruke en strekkodescanner for å scanne inn et produkt, fylle inn en beskrivelse og et antall, samt pris. Også hvis jeg senere finner flere av samme vare kan jeg bare scanne den også vil scriptet da legge til 1 på antallet som allerede er skrevet inn, eller bare legge nummeret til en ny tekstboks hvis det ikke eksisterer. Skjemaet på bildet under er slik jeg har det nå for manuell inntasting, ser for meg å ha en tekstboks over de andre som man scanner nummeret inn i, som da sjekker om nummeret finnes allerede i en av strekkodeboksene under, hvis ikke tar den neste ledige boks (eller legger til en linje) og fyller inn strekkoden der. Endret 7. januar 2012 av jvc1986 Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Du sier ingenting om hvilket språk du skal skrive dette i? I teorien er problemstillingen fullt mulig å løse, men hvordan kommer altså an på hvilket språk vi snakker om og om dette skal gjøres i front eller back-end. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 Jeg så for meg javascript, altså at det kjøres i browseren. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 (endret) Mkai. Sånn på sparket kan du prøve følgende: - Lag en tabell som fylles opp av de aktuelle tekstfeltene - Ved hendelse (altså skanning ) går du gjennom tabellen og sjekker siste verdi mot verdiene til de boksene som allerede ligger i tabellen. -- Om verdi samsvarer mot eksisterende felt, +1 på det feltet -- Om ikke, opprett nytt felt og legg det i tabellen Om du har tusenvis av felt blir nok dette ganske ineffektivt, men dersom vi bare snakker om 10-50 felt burde det la seg gjøre relativt greit. Endret 7. januar 2012 av The Stig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå