Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av ny bil med mellomledd

HoaXed

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen problemer (skatt/avgifter++) hvis en jeg kjenner kjøper en helt ny 2012 modell kontant og jeg deretter kjøper den av han noen dager senere ved lån i banken?

Tenker da også på service, registrering ++ også.

Slik jeg har skjønt er det gratis omregistrering innen 2 måneder?

Takk for svar!

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal ikke utgjøre noe problem. Hvis bilen ikke skal brukes er det ikke nødvendig å registrere den før du overtar den. Om den skal flyttes/prøves etter kjøpet før du registrerer den på deg kan nok prøveskilt (av metall) lånes av forhandleren. Hvis det skal brukes påklistreskilt må den for all del kaskoforsikres først (metallprøveskilt inkluderer kaskoforsikring, noe påklistreskilt ikke gjør).

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det skal ikke utgjøre noe problem. Hvis bilen ikke skal brukes er det ikke nødvendig å registrere den før du overtar den. Om den skal flyttes/prøves etter kjøpet før du registrerer den på deg kan nok prøveskilt (av metall) lånes av forhandleren. Hvis det skal brukes påklistreskilt må den for all del kaskoforsikres først (metallprøveskilt inkluderer kaskoforsikring, noe påklistreskilt ikke gjør).

Har allerede prøvd bilen hos forhandler og vet nøyaktig hva vi skal kjøpe så det blir bare et midtlertidlig mellomledd. Den må derimot registreres før jeg kjøper den.

Men da er det vell som sagt 2 måneder fri omregistrering?

Er det noen problmer ifh til skatt/avgifter ++?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...