Gå til innhold

Digitalt til analogt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du har tilgang til et annet DV-kamera (uansett merke, så lenge det har DV-inn) ville jeg forsøkt å lage en ny kopi, denne gang stille kameraet det kopieres til slik at opptaket blir i SP. Prøv deretter å spille inn kopien i Studio 8. Når opptaket gjøres digitalt på denne måten vil du ikke tape kvalitet.

Det finnes også andre løsninger for å få video inn analogt som Pinnacle Studio DC10plus eller Pinnacle MovieBox USB/DV. Personlig ville jeg holdt en knapp på sistnevnte produkt! :-)

/Øystein :o

Lenke til kommentar

Mulig jeg missforstår dette. Men det er merkelig om man ikke får capturet LP over til PC. Mulig da at hastigheten går litt sakte, men det kan man vel rette opp i redigeringen ved å speede opp farten?

LP digitalt er jo mye bedre enn å kjøre det til analogt først. Da mister det jo enda mere informasjon i bildet.

Lenke til kommentar

LP-modus kan ikke brukes til annet enn å vise opptakene fram igjen. Her er hva JVC sier om en av sine modeller:

In the LP mode, only self recording/playback is possible

Så et godt råd: Hold dere langt unna både LP, EP og ELP og hva de nå kalles, og der tapen går saktere enn normalt. De kan ikke redigeres eller kopieres til en datamaskin. Jeg mener at det også står nevnt i bruksanvisningen til kameraet.

Angående Canons kameraer, så hadde jeg en MV550i. Den hadde plagsom motorstøy, og det er visstnok det samme på MV600-serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...