Common Kestrel Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Hvordan kan jeg få ført over digitale opptak analogt til PC? Grunnen til at jeg skal gjøre det er at det er muligens den eneste måten å få inn LP opptak inn på PC'n, den tar ikke imot digitale LP opptak....., Kamera: Canon MV 550 i, Pinnacle studio 8. :-? Lenke til kommentar
adonis Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Om du har tilgang til et annet DV-kamera (uansett merke, så lenge det har DV-inn) ville jeg forsøkt å lage en ny kopi, denne gang stille kameraet det kopieres til slik at opptaket blir i SP. Prøv deretter å spille inn kopien i Studio 8. Når opptaket gjøres digitalt på denne måten vil du ikke tape kvalitet. Det finnes også andre løsninger for å få video inn analogt som Pinnacle Studio DC10plus eller Pinnacle MovieBox USB/DV. Personlig ville jeg holdt en knapp på sistnevnte produkt! :-) /Øystein :o Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 LP-opptak som kopieres digital, vil være LP nå det er kopiert. Det kan ikke kopieres til SP digitalt. Det må kopieres analogt til et kamera med analog inngang, som da tar opp i SP modus. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Mulig jeg missforstår dette. Men det er merkelig om man ikke får capturet LP over til PC. Mulig da at hastigheten går litt sakte, men det kan man vel rette opp i redigeringen ved å speede opp farten? LP digitalt er jo mye bedre enn å kjøre det til analogt først. Da mister det jo enda mere informasjon i bildet. Lenke til kommentar
Cobe Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Et lite sidespørsmål: Fungerer kameraet ditt fint? Vurderer å kjøpe MV600, "lillebroren" til kameraet ditt i ny versjon. -Christoffer- Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 LP-modus kan ikke brukes til annet enn å vise opptakene fram igjen. Her er hva JVC sier om en av sine modeller: In the LP mode, only self recording/playback is possible Så et godt råd: Hold dere langt unna både LP, EP og ELP og hva de nå kalles, og der tapen går saktere enn normalt. De kan ikke redigeres eller kopieres til en datamaskin. Jeg mener at det også står nevnt i bruksanvisningen til kameraet. Angående Canons kameraer, så hadde jeg en MV550i. Den hadde plagsom motorstøy, og det er visstnok det samme på MV600-serien. Lenke til kommentar
Common Kestrel Skrevet 26. august 2003 Forfatter Del Skrevet 26. august 2003 Omsider har jeg fått inn LP på min PC. Jeg førte det analogt over på et digitalt kamera i SP, for så å føre det over til PC. Dette fungerer greit og det ser ikke ut til at kvaliteten tapes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå