Pomfri Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Ja, hvilke porter er det? Vet at en av de er 1863, men vet også at det er fler. Tenkte litt på å bruke en http-tunnel. Noen som har gjort det før? Sitter bak brannmur på skolen. Er systemansvarlig da, men kommer ikke utenom for det vett. Kan ikke bare åpne portene heller. Blir ikke så veldig populær da tror jeg :-? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 bruker du messenger 6 skal det ikek være noen problemmer.. her på skolen jeg jobber(en vgs) så har vi mye rare sperrer, men ikke no for msn. Kan sperre det på maskin nivå men har ikke giddi. hvilken skole? hva slags "firewall"? Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Er en linux-proxy her... Har msn 6.0 og det står jo i hjelpefila at den skal bruke porten som web-leseren bruker hvis ingen av de andre virker, men det skjer jo ikke! Hva kan være prob da? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 hehe, ok.. veldig rart.. funker på de fleste skoler jeg har testa mere eller mindre seriøst på å få det til. hvilken skole? Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Jessheim... Greit at elevene ikke akn få bruke det, men systemansvarlig kan jo få lov synes jeg. :smile: Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 hehe, jessheim ja... :-p spør tom olav eller no da? Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Tror ikke han vil hjelpe meg egentlig, men kan jo kanskje spørre. Sitter han på selv ell? :wink: Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Hehe, ble veldig personlig her nå. Kansje bedre med PM?? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 MSN bruker : - Port 1863 TCP (ut) for tekst/meldinger - Port 6891-6900 TCP (ut/inn) for å sende/motta filer (en port per fil som overføres samtidig) - Port 6901 TCP/UDP (ut) for overføring av tale Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Jeg tror kanskje de har sperra noe mer enn bare portene her... noe med navn og saker er ikke helt sikker. Ba om det skrivet med opplysninger om hvordan de gjorde det. Kan i hvert fall se hva de har gjort. Er en start :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå