nikolaim Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Hei! Jeg bruker pcn min hovedsaklig til gaming, og har derfor 4gb RAM i den. I en god stund har den hatt et unormalt bruk av minne, selv ved få prosesser åpne. I bildet under kan dere se at 96% av minnet er i bruk, men ikke mer en rundt 2 gb ( ca 50%) burde være i bruk. Dette problemet gjør at jeg lagger under spilling, og har problemer med å multitaske.Jeg har prøvd å ta ram brikkene ut og inn av ohvedkortet, og det står også i BIOS at det er 4 GB ram i pc'n. Har noen en ide om hva som kan være problemet? er en av brikkene ødelagt? Noen skjulte prosesser eller noes sånnt, evt. virus? Takk på forhånd for svar! Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Slik win7 fungerer så er dette helt normalt. Win7 vil alltid utnytte all tilgjengelig minne for å gjøre maskinen så responsiv som mulig. Hvis du trenger mer minne til f.eks et spill vil minnet bli frigjort. Så hvis alt fungerer som det skal så vil alltid windows bruke mest mulig minne. Det kan ikke være andre årsaker til at du opplever lagging i spill? Hvilke spill har du problemer med? Og på hvilken måte opplever du multitaskingen som problematisk? Hvilke multitasking scenarior er det snakk om? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Nja, Uderzo, Windows 7 (og Windows Vista) vil cache alt minnet det kan få tak i, men det vil fortsatt være tilgjengelig. "Fysisk minne" som vises nederst i oppgavebehandling gjenspeiler mengden som faktisk er i bruk. Den er hos meg på 14% (riktignok av 16 GB). Mengden ledig minne i Ytelse-fanen i oppgavebehandling er på 20-25 MB. Videre ser jeg at swtor alene faktisk forsyner seg med bortimot 2 GB RAM hos trådstarter. Da kan det være litt i underkant med 4 GB totalt, men det bør fortsatt ikke føre til ytelsesproblemer... Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Du har selvsagt helt rett. Formulerte meg litt klønete. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Kan jo avslutte chrome, ~300mb der... Lenke til kommentar
nikolaim Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 ok... så dere tror ikke at det er noe feil med bruken av RAM på dataen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå