Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle brukere av diskusjon.no.

Jeg driver og tester meg så smått med webhosting og ting i det emnet.

Da driver jeg og tester meg med apache på win server 2008 r2 enterprise, og det jeg lurer på er om windows eget web server program funker(iss) like bra som apache og andre 3 parts software?

Jeg finner Internet Information Services (IIS) lett og enkelt til å hoste sider på med at det finnes alle tilleggsmoduler som php osv.

Så hva bruker dere på windows for å hoster sider?

Gi meg gjærne tips og info til dette her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du nevner Apache så tipper jeg at du trolig bruker PHP som er det vanligste språket å bruke. Om det er tilfellet så er i alle fall tradisjonelt sett linux+apache raskere enn windows+IIS, men jeg veit ikke hvordan det er med windows+apache vs windows+IIS. Prøvde å søke litt rundt men fant kun linux+apache vs windows+IIS.

Uansett om du ikke er avhengig av Windows-tjenester (.NET) så vil det mest effektive være å bruke et LAMP-oppsett, men om du er vant med Windows-løsninger, du ikke orker/har tid til å lære basic Linux eller rett og slett ikke har muligheten til å bytte, så vil nok trolig IIS gjøre jobben greit for deg.

Men et LAMP-oppsett er altså tradisjonelt sett på som kraftigere med flere løsninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...