fatsheep Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Jeg kjøpte meg nytt hovedkort (asus a7n8x deluxe), ram (512 ddr-sdram pc3200) og prosessor (amd athlon xp 2500+ barton) og monterte det inn i gamle dataen. problemet er at nå vill ikke windows boote lenger. Under loadingen kommer det en blåskjerm. så starter dataen på nytt. Det hjelper ikke å kjøre i sikkerhetsmodus eller fra forige gang maskinen virket valget. må jeg instalere windows på nytt? og i tilfelle det. er det mulig å beholde alle instillingene hilsen audun Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Når du bytter HK så bør du som regel inst. OS på nytt, de gamle Hk drivere passer ikke til nye kort. Lenke til kommentar
fatsheep Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Det gamle hk var asus a7v8x. er ikke de ganske like. er det mulig å beholde instillingene i windows xp når jeg installerer på nytt? Lenke til kommentar
dominus Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 det er som regel en dårlig greie å bruke den installasjonen på nytt bord. du kan være heldig at det går, men systemet vil hangle rundt med en masse drivere og instillinger som ikke gagner det nye systemet ditt.. det er en dårlig start for deg start på nytt lykke til Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 OK ! da skulle det gå bra tror jeg, kjør reparasjonsinstallering i gjennom og se hva som skjer :wink: Du booter opp med CDèn og fortsetter som vanlig inst. MEN når du får spm. om å reparere så svarer du ja ! Da beholder du alt annet på disken din. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 det funker dårlig det ene bordet er med via brikkesett og det andre med nvidia... start på nytt du... Lenke til kommentar
fatsheep Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Ok. Men jeg vil nødig formatere Er det noen mulighet for bare å installere windoes på nytt, og så bare installere programmene oppå hverandre. eller burde jeg fjerne programfiles også. Lenke til kommentar
Seldal Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 JEg måtte legge xp inn på ny når jeg gjor det, alt gikk tapt. Det er her backup kommer inn Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Skaff eller låne deg en disk til som inst. OS på og setter du den gamle disken som slave og da kan du hente ut data. Har du forskjellige brikkesett på HK så må du instl. alt på nytt. Lenke til kommentar
fatsheep Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 jaja. da får jeg begynne på nytt igjen da men systemet virker sikkert fortere etterpå Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 du kan jo prøve å sette disken din i en annen pc da å kopiere alt over til den andre pc`en også formatere den andre disken din. det er vel ganske enkelt hvis man ikke vil mist alt man har som er viktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå