Gå til innhold

Skjermkort til BF3


mAdaz

Anbefalte innlegg

Hei. Fått meg BF3, men virker ikke ut som pcn min støtter spillet. For øyeblikket har jeg et GeForce 8800GTS 640MB (dvs, den eldre versjonen) skjermkort. Har prøvd det meste når jeg har innstalert BF3, men ingenting fungerer. Eneste feilmeldingen er denne: http://bildr.no/view/1062598

 

Uansett, har sett på de to kortene her:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628777

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627457

 

Spesifikasjonene på PC'n min er som følger:

 

- Asus P5K

- Windows Vista 32-bit...

- Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

- XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3

- Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2

 

Det jeg også lurer på, er om kortene i det hele tatt er kompatible med min pc?

Edit: Jeg kan jo også legge til at jeg har et Antec 900 kabinett;)

Endret av mAdaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nok heller ha gått opp et hakk til ett Asus Radeon 6870, mye ytelse for pengene, og skalerer kjempe hvis du noen gang vil gå CFX :)

Må si meg enig i dette, har to slike i CFX :new_woot: Veldig bra kort, selv med kun ett kort går bf3 så det suser :D

 

Hmm, ser ikke dumt ut det. Det funker helt fint til oppsettet mitt?

Skal gå fint det, bare ikke gå helt crazy med innstillingene. CPUen og minnemengden (tipper med tanke på at du kjører 32bit os at du ikke har mer enn ca.3GB minne?) kan holde deg litt tilbake. Men selv med lavere innstillinger(medium/high) ser bf3 veldig bra ut :D

 

 

 

 

 

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Hmm, tror jeg går får et 6870 kort da! Er det noe forskjell på 6870 kortene i ytelse? De har vel forskjellig kjøling etc?

Er det noe som anbefales/bør styres unna, eller er det bare å kjøre på med et fra de billigere produsentene?

 

(http://www.komplett.no/k/search.aspx?mfr=&bn=&sortBy=p&q=radeon%206870&)

 

Edit: Ser de har et lite avslag på XFX kortet, så tror nok jeg går for den. Har ikke vært noe problemer med det forrige XFX kortet(til nå da:p) så hvorfor ikke?:p

Endret av mAdaz
Lenke til kommentar

Ytelsemessig er det veldig små forskjeller. Noen produsenter klokker kortene litt, men ofte så lite at det ikke har noen praktisk betydning. Kjølingen kan variere fra produsent til produsent. Vil på det varmeste(pun intended) anbefale Asus sitt kort (har to slike selv). Det er kjølig og har et meget behagelig lydnivå.

 

Hardware.no testet kortet for en tid tilbake.

 

http://www.hardware....irectcu/80524/7

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Det er sikkert mulig å få 8800GTS til å fungere med en liten hack eller workaround. Som regel er det ikke særlig kompliserte "sperrer" for slike minstekrav ting. 8800GTS skal vel forsovidt kunne i teorien kjøre alt som 8800GTX kan (altså det har samme hardware støtten).

 

Det sagt så er det kortet ikke godt nok for en god opplevelse. Selv på minimum ville det nok være litt i minste laget. Det fungerte ok for meg, men da hadde jeg to 8800GTX i SLI før jeg oppgraderte.

 

Jeg ville annbefalt GTX 560Ti som et minimum om du først skal oppgradere. Det driver BF3 helt flott. Kanskje ikke med alt på ultra, men en mix av medium og high settings (og det er egentlig veldig liten forskjell i akkurat BF3 mellom medium setting og høyere settings. Det er ihvertfall ikke noe du i praksis merker når du faktisk spiller - og jeg har hatt vanskelig for å se obvious forskjell selv i stillbilde-sammenligninger - ved mindre jeg faktisk studerer bildet i detalj).

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Som singelkort så slår 560ti ett 6870 med veldig små marginer, men hvis du noen gang går for CFX, så skalerer 6870 bedre enn 560ti, og vil derfor gå forbi i ytelse.

 

Ville nok også ha tenkt på å kanskje bytte CPU om ikke altfor lenge, da den kan være litt svak, men det burde holde :)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke vente litt til? Nå er HD7XXX serien på trappene, med lansering på mandag, og flere modeller i starten av februar.

 

- Mortis

Enig. Hadde eg vært deg så ville eg absolutt ha ventet litt til. AMD laserer sin nye serie skjermkort på mandag med 7970, og 7950 er ventet om en måned.

 

Dette er en serie skjermkort med en helt ny arkitektur og laget med en 28nm prosess.

Lenke til kommentar

Det er overhode ikke noe poeng i å kaste et 7970 eller lignende inn i en maskin såpass gammel som det der. Du vil være begrenset av CPU allerede med et 7970 i enkelte spill, så det å kjøpe noe dyrere er penger ut av vinduet.

 

Enig. Det hadde vært forsvarlig om:

1. Du kjøpte helt ny maskin (eller ihvertfall kjernekomponenter)

2. Du uansett hadde tenkt å kjøpe det aller beste kortet på markedet (for 7970 er et hakk bedre enn nest beste - dog på ingen måte dramatisk bedre)

 

Jeg tror heller ikke at vi skal forvente noe dramatisk prisfall på de andre kortene du kan kjøpe bare fordi 6870 kommer på markedet. Det er priset slik at det ligger ikke særig press på andre alternativ - men i stedet pare presenterer et nytt top-segment frem til Nvidia kommer med sine egne kort.

 

Her må det jo være mer fornuftig å velge et litt mer økonomisk kort. Et 560Ti f.eks. koster omkring 1500kr (eller tilsvarende kort fra AMD) og er absolutt tilstrekkelig som en stopgap oppgradering så du kan bruke maskinen videre en stund til, men uten at det koster en forume. Et 7970 vil havne rundt 4000+ fra det jeg hører. Det er jo en betydelig forskjell vi snakker om der... Jeg ville ikke kjøpt et 7970 ved mindre du har maskin til å ta full nytte av det - og det ville i så fall også involvert oppgradering av CPU (og dermed også hovedkort og RAM).

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Jeg tenkte det ville være fornuftig å oppgradere skjermkortet om ca en måned til f.eks 7950 og hk og prosessor i f.eks april (Ivy Bridge).

 

Ellers så bør det jo være mulig å få tak i et 6870 eller bedre billig brukt når andre oppgraderer til 7970.

 

ja, selv om jeg ikke ser for meg at prisene vil falle så mye pga. 7970, så er det et gyldig poeng at tilgjengeligehten og prisen på lavere kort nok vil få en boost på bruktmarkdet i en liten periode. Det er ikke dumt å følge med på det om du skal ha et skjermkort i en litt mer overkommelig prisklasse.

 

-Stigma

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...