Gå til innhold

Motorola Defy+ kobler ikke til WiFi

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte i dag min første Android-telefon. Kjøpte en Motorola Defy+.Jeg klarer ikke å koble til WiFi (hjemmenettverket) enda. Har ikke forsøkt mobilnettverk (har ikke abonnement for dette enda).

Mobilen finner nettverkene i nærheten og det hjemme uten problemer. Når jeg trykket på mitt nettverk, skriver inn passord og kobler til skjer det dog svært lite.

Det står:

Autentiserer... Frakoblet ... Deaktivert, WPS tilgjengelig, sikret med WPA/WPA2 PSK

Noen som har en løsning på dette?

Er det en bug i telefonen (min)? Noen andre Defy+-brukere som sliter med det samme? Eller er det noen innstillinger jeg må endre på/metoder jeg kan forsøke?

Android-opplevelsen forsvinner uten internet!

Takker for svar på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke til mye hjelp, men sier litt om hvor komplekst (jeg syntes) det kan være å stille inn:

Min Defy+ lastet ikke opp/ned data på mobilnettet. Prøvde "alt". Fikk hjelp, og det som skulle til var å skru på meny / innstillinger / trådløst og nettverk / mobile nettverk / tilgangspunktnavn. her måtte jeg få lagt inn One Call manuelt..

Sikkert en tilsvarende vri / mangel hos deg også. Er ellers strålende fornøyd. Fin telefon :-)

Lenke til kommentar

Kanskje ikke til mye hjelp, men sier litt om hvor komplekst (jeg syntes) det kan være å stille inn:

Min Defy+ lastet ikke opp/ned data på mobilnettet. Prøvde "alt". Fikk hjelp, og det som skulle til var å skru på meny / innstillinger / trådløst og nettverk / mobile nettverk / tilgangspunktnavn. her måtte jeg få lagt inn One Call manuelt..

Sikkert en tilsvarende vri / mangel hos deg også. Er ellers strålende fornøyd. Fin telefon :-)

Takk for svar. Hvis jeg sliter med mobilnettverket også etter hvert skal jeg prøve dette. Håper det er en løsning lignende hva du sier - altså bare endre på innstillinger.

Var for øvrig på en tilfeldig cafe i dag med vanlig WiFi. Klarte å koble meg opp til det med passordet de ansatte oppga. Vet ikke om det hjelper, men betyr i alle fall at mobilen kan koble seg til WiFi, men ikke mitt hjemme.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Takk for svar. Hvis jeg sliter med mobilnettverket også etter hvert skal jeg prøve dette. Håper det er en løsning lignende hva du sier - altså bare endre på innstillinger.

Var for øvrig på en tilfeldig cafe i dag med vanlig WiFi. Klarte å koble meg opp til det med passordet de ansatte oppga. Vet ikke om det hjelper, men betyr i alle fall at mobilen kan koble seg til WiFi, men ikke mitt hjemme.

Fikk du en ordning på dette? Har kjøpt samme telefonen selv, og sliter med å koble til hjemmenettet. Det dukker faktisk ikke opp i listen over tilgjengelige nettverk engang. Finner naboens nett, og hvis jeg lager et ad-hoc-nett med PCen dukker dette også opp i listen (selv om jeg ikke får det til å fungere).

Noen som har tips til hvordan jeg kan finne hjemmenettverket? Det står ikke som skjult i router-innstillingene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jaadd: Tar sjansen på å svare selv om det er lenge siden du postet...

Jeg hadde samme problem med min Defy+, og det viste seg at siden det er en amerikansk telefon så er WiFi.kanalene 12 og 13 i 2.4 GHZ båndet sperret. (Amerikanerne bruker ikke disse kanalene).

Hvis du sjekker innstillingene i aksesspunktet ditt, og det viser seg at kanal 12 eller 13 er i bruk, så forsøk en annen kanal.

Jeg har meldt fra til Motorola at jeg finner det urimelig at en telefon som er ment for det europeiske markedet har denne begrensningen. (Har selvsagt sjekket at systemsoftwaren er "Nordic") Har dog ikke fått svar ennå...

Lykke til

Per

Lenke til kommentar

Jeg har meldt fra til Motorola at jeg finner det urimelig at en telefon som er ment for det europeiske markedet har denne begrensningen. (Har selvsagt sjekket at systemsoftwaren er "Nordic") Har dog ikke fått svar ennå...

Det er ikke en begrensning hos Motorola, men en begrensning i Android (som er forferdelig irriterende). 99% av problemene folk har med å koble til WLAN med Android løses ved å be dem slå av automatisk kanalvalg på router og/eller velge en annen kanal enn de nevnt over.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har vondt for å forstå at dette er en generell Androidbegrensning, da vi har tre andre androidtelefoner i huset (fra HTC og Samsung) som IKKE hadde problemer med å koble seg til aksesspunktet vårt mens kanal 13 var i bruk. Min Motorola Defy+ oppdaget ikke routeren i det hele tatt før jeg satte den opp med en annen kanal...

Jeg har forøvrig fått svar fra Motorolas kundeservice, der de lover å bringe saken til teknisk avdeling slik at dette kan fikses i en eventuell oppdatering.

Per

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...