Gå til innhold

Ny skjerm til 2000-3000 kr


Irrelevant

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en ny skjerm til 2000-3000 kr. Den bør ikke være mer enn 22 tommer. Høy oppløsning derimot, er jeg interessert i. Etter det kommer gode farger, kontrast, svartfarge, skarphet etc. Har kikket litt HP ZR24W, som er listet blant anbefalingene til HW, og koster 2500 kr hos Dustin. Men den guiden er 1,5 år gammel, og skjermen er sikker vel så det. Skjermen skal brukes til spilling og film. Jeg vil heller ikke ha super-widescreen, eller hva det heter (der hvor ratioen er nesten 2:1).

Endret av Irrelevant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er på utkikk etter en ny skjerm til 2000-3000 kr. Den bør ikke være mer enn 22 tommer. Høy oppløsning derimot, er jeg interessert i. Etter det kommer gode farger, kontrast, svartfarge, skarphet etc. Har kikket litt HP ZR24W, som er listet blant anbefalingene til HW, og koster 2500 kr hos Dustin. Men den guiden er 1,5 år gammel, og skjermen er sikker vel så det. Skjermen skal brukes til spilling og film. Jeg vil heller ikke ha super-widescreen, eller hva det heter (der hvor ratioen er nesten 2:1).

Du sier du ikke vil ha større enn 22" så linker du til en 24" som aktuell :p Det forholdstallet du er ute etter er gjerne 16:10 ? 1920x1200

 

Anbefaler Dell sin U2412

Lenke til kommentar

Jeg er på utkikk etter en ny skjerm til 2000-3000 kr. Den bør ikke være mer enn 22 tommer. Høy oppløsning derimot, er jeg interessert i. Etter det kommer gode farger, kontrast, svartfarge, skarphet etc. Har kikket litt HP ZR24W, som er listet blant anbefalingene til HW, og koster 2500 kr hos Dustin. Men den guiden er 1,5 år gammel, og skjermen er sikker vel så det. Skjermen skal brukes til spilling og film. Jeg vil heller ikke ha super-widescreen, eller hva det heter (der hvor ratioen er nesten 2:1).

Du sier du ikke vil ha større enn 22" så linker du til en 24" som aktuell :p Det forholdstallet du er ute etter er gjerne 16:10 ? 1920x1200

 

Anbefaler Dell sin U2412

Ah, mente å huske den var 22. :p Takk for tipset.

Lenke til kommentar

Jeg er på utkikk etter en ny skjerm til 2000-3000 kr. Den bør ikke være mer enn 22 tommer. Høy oppløsning derimot, er jeg interessert i. Etter det kommer gode farger, kontrast, svartfarge, skarphet etc. Har kikket litt HP ZR24W, som er listet blant anbefalingene til HW, og koster 2500 kr hos Dustin. Men den guiden er 1,5 år gammel, og skjermen er sikker vel så det. Skjermen skal brukes til spilling og film. Jeg vil heller ikke ha super-widescreen, eller hva det heter (der hvor ratioen er nesten 2:1).

Du sier du ikke vil ha større enn 22" så linker du til en 24" som aktuell :p Det forholdstallet du er ute etter er gjerne 16:10 ? 1920x1200

 

Anbefaler Dell sin U2412

Ah, mente å huske den var 22. :p Takk for tipset.

Stemmer. Våget meg å anbefale den siden du også foreslo en 24" :p Hvorfor maks 22" ? 24" begynner vil å bli lite nå i 2012, det nye blir 27". Er det plass begrensning?

Det er svært lite skjermer i 22" segementer som har høyere enn 1920x1080 i oppløsning. De som finnes er typisk Eizo-skjermer og da snakker en fort minimum 4,5k. For den prisen får man ikke engang garanti for pixelfeilfri skjerm (!)

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Hvorfor maks 22" ? 24" begynner vil å bli lite nå i 2012, det nye blir 27". Er det plass begrensning?

Jepp. Det og at bredden på pulten min ikke er mer enn ca 60 cm, og jeg liker ikke å sitte så nærme skjermen når de blir så store. Får mindre overblikk når jeg spiller. Dessuten kan jeg tenke meg at bildet blir ganske pikselert når skjermen er 26"-27" og bare hare en oppløsning på 1920x1080 eller 1920x1200.

 

Har nå en 20" 4:3 skjerm, Sony SDM S205-F, med en oppløsning på 1600x1200 som jeg er veldig fornøyd med. Den har betraktelig bedre bildekvalitet enn BenQ FP937s som jeg hadde før. Men nå ønsker jeg å bruke to skjermer samtidig for ekstra skjermplass. Ikke i spill da.

Endret av Irrelevant
Lenke til kommentar

Hvorfor maks 22" ? 24" begynner vil å bli lite nå i 2012, det nye blir 27". Er det plass begrensning?

Jepp. Det og at jeg bredden på pulten min ikke er mer enn ca 60 cm, og jeg liker ikke å sitte så nærme skjermen når de blir så store. Får mindre overblikk når jeg spiller. Dessuten kan jeg tenke meg at bildet blir ganske pikselert når skjermen er 26"-27" og bare hare en oppløsning på 1920x1080 eller 1920x1200.

 

Har nå en 20" 4:3 skjerm, Sony SDM S205-F, med en oppløsning på 1600x1200 som jeg er veldig fornøyd med. Den har betraktelig bedre bildekvalitet enn BenQ FP937s som jeg hadde før. Men nå ønsker jeg å bruke to skjermer samtidig for ekstra skjermplass. Ikke i spill da.

Ok, skjønner. Dell derimot har et par greie. Denne f.eks med IPS panel. 1920x1080 på en 21,5" er ikke så gale. Her får du også høyde og tiltjustering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...