Gå til innhold

Flytte plassering av "Mine Dokumenter"

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg oppgraderte nettopp PC'en min fra Windows XP til Windows 7. Det fungerer fint, men er noe som irriterer meg veldig og som jeg ikke har funnet noen særlig god løsning på enda. Jeg har delt opp laptopen i 2 partisjoner, Windows og programmer på den ene og alle personlige filer på den andre.

Fra XP vet vi at du bare kunne høyre-klikke "Mine Dokumenter" og endre målmappe. På den måten kunne man lett endre plasseringen og bestemme hvor alle filer relatert til brukerkontoen havnet. Dette var også veldig greit ved en formatering av C-disken da alle personlige innstillinger, brukerdata osv. ble liggende på D:\Mine Dokumenter.

I Windows 7 ser at jeg de har laget det mer tungvindt, jeg har fått til å inkludere mappene på D\"Mine Dokumenter" og sette de som "standard" lagringssted, men kommer den da til å lagre alle bruker-relaterte program-instillinger osv. på den nye plasseringen eller vil jeg hver eneste gang jeg legger inn et nytt program spesifikt måtte be det om å legge data på D-disken? Noen har som har tullet med samme problematikken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det jeg var redd for :( Har fått endret alle henvisninger og standard-lagringssted nå. Så da burde jeg i det minste slippe problemet med at alle mine egne filer plutselig fyller opp C:

En annen liten ting. Jeg har merket meg at i bibliotekene så viser utforskeren alt innhold i en stor gruppe uanhenig av hvilken av hoved-mappene det ligger i. Dersom man leker seg litt med ulike visningstyper eller legger til mappe osv. så endres dette og den vil alltid etterpå gruppere alt innhold etter hvilke hoved-mappe de ligger under i biblioteket. Noen som vet hvordan man får tilbake den standard-visningen? Har forsøkt dette selv, men har aldri funnet noen løsning. Syns det er irriterende når de de legges inn som to grupper basert på plassering på harddisk.

Føler meg litt grønn nå, men må nesten spørre om en ting til. Hvordan får jeg bakgrunnsbildet til å strekke seg over 2 skjermer? Har Windows 7 den funksjonen innebygd eller må man inn med 3. partsprogram? Prøvde å Google, men fant bare tråder om å ha to forskjellige bilder, Wow på to skjermer osv.

Endret av janingar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...