Hans-Georg Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Hei. I går morges hadde jeg en spesiell opplevelse. Jeg går mye i skauen, og det er godt med elg her jeg bor. Ikke sjelden jeg får et glimt av skogens konge. Men i går morges så jeg noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle få se, nemlig en tohodet elg! Etter litt googling har jeg lest bl.a. på wikipedia og illustrert vitenskap at hos nesten alle pattedyr kan det en sjelden gang oppstå siamesiske tvillinger... Rimelig sikker på at det var dette. To hoder og en kropp, dyret/dyrene så helt frisk og sunn ut ellers, fin i "pelsen" og i godt hold. Jeg tror den/de må være født våren i forfjor, altså halvannet år. Dette var meget spesielt og spennende å se, jeg skal garantert ta flere turer til samme område i ukene som kommer, og da kanskje komme på "skuddhold" med kamera. Lurer på om det er flere her som har opplevd det samme? Mvh Hans-Georg 1 Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Aldri hørt om noe liknende. Noe sier meg at forskere vil ha stor interesse av å komme i kontakt med vesenet. Kanskje man burde varsle noen om det? Lenke til kommentar
Hans-Georg Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 Ta kontakt med viltnemnda mener du? Hmmm, tror du i så fall de vil felle den/dem? I første omgang skal jeg høre med en kar som bor fast i ei koie et godt stykke uti skogen om han har observert denne. Tenkte jeg skulle gå noen timer oppover i terrenget i dag, men sjansene for å få sett den igjen er vel ganske liten. Men man vet aldri! Mvh Hans-Georg Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Her må du oppdatere! Lenke til kommentar
Quote Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Viltnemnda vil vel kanskje felle den dersom den er åpenbart syk, og sliter med å få i seg nok næring osv. Da er dette det rneste riktige man kan gjøre. Lykke til med å ta bilde av den. Det er nok en mulighet at den er å se i samme område. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå