RamGuy Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Jeg tenkte å utvide min fagkompetanse innen for "Data og IT-faget" ved å legge inn litt innsats på privaten og kanskje krone det hele ved å ta eksamener og / eller sertifiseringer som privatist om jeg klarer å holde fokus og lære nok. Har aldri klart å pine meg igjennom videregående utdanning på grunn av manglende motivasjon, skrev et litt lengre innlegg på forumet tidligere. Men kunne tenkt meg å ta min data og teknologi interesse til et nytt nivå ved å dedikere mye av fritiden min til å utvikle min allmenne datakunnskap til noe litt mer. Hvorvidt dette vil fungere på noen som helst måte vil kun tiden vise, men jeg kunne godt tenke meg å gi det et forsøk ved å eventuelt å skaffe noen lærerbøker, ta noen online kurs osv.. Men personlig så vet jeg ikke helt hva kravene er og hvordan ting ligger an når det gjelder slike ting, men her håper jeg kanskje noen andre kunne hjulpet meg litt å pekt meg i riktig retning. Lenke til kommentar
War Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 http://itfag.hist.no/public/ Tisip selger bøkene på norsk. Her snakker man 4-6K pr 6 poeng. Da får du papirer, soser man på nett får man erfaring bare. Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 CCNA er veldig greit å ta privat. Sjekk div subreddits, reddit.com/r/ccna, /r/cisco, /r/networking. Kjøp div bøker (masse anbefalinger på disse sidene). Selve eksamen koster ca 1300,-. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 21. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2012 http://itfag.hist.no/public/ Tisip selger bøkene på norsk. Her snakker man 4-6K pr 6 poeng. Da får du papirer, soser man på nett får man erfaring bare. Vurderer å ta noen fag fra HiST, men hvor stor mengde arbeid er det per fag? Skal kombineres med en 100% stilling så derfor er jeg litt usikker på hvor mange fag som er realistisk å ta per semester. Er det mer enn nok med bare ett enkelt fag, eller burde 2-4 fag gå tålig greit det også uten at jeg kan vinke farvel til alt som heter fritid? Lenke til kommentar
War Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 En øving pr uke pr fag i de fleste fag. Dvs 4-5t jobbing pr fag pr uke om man forstår det man leser. 5 fag er jo et helt semester på skolen så du kan vel da regne ett fag som en dag i arbeid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå