Gå til innhold

Utbrent grafikk-kort til lap-top! Hjelp! (Desktop replacement)

Anbefalte innlegg

Heisann!

I 2008 kjøpte jeg en PC fra multicom basert på clevo 901c. I denne lynraske, men tunge og bråkete dingsen sto inntil i dag et nVidia Geforce GTX 9800m.

Og i dag fikk jeg en blå skjerm på oppstart og denne meldingen, og siden har det ikke fungert:

Produkt

Windows

Problem

Videomaskinvarefeil

Dato

06.01.2012 20:30

Status

Ikke rapportert

Beskrivelse

Et problem med videomaskinvaren førte til at Windows sluttet å fungere på riktig måte.

Problemsignatur

Problemhendelsesnavn: LiveKernelEvent

OS-versjon: 6.0.6002.2.2.0.768.3

ID for nasjonal innstilling: 1044

Filer som beskriver problemet

WD-20101123-1718.dmp

sysdata.xml

Version.txt

Ekstra informasjon om problemet

BCCode: 117

BCP1: FFFFFA80057874E0

BCP2: FFFFFA600261E480

BCP3: 0000000000000000

BCP4: 0000000000000000

OS Version: 6_0_6002

Service Pack: 2_0

Product: 768_1

Jeg regner med at grafikk-kortet er kjørt, og det må byttes. Hvilket kort kan jeg skaffe meg? (Og finnes det overhodet noen som har dette??)

Eller er alt bare ræl, og jeg må skifte PC. Slik som det er nå er det helt uholdbart...

Håper på god hjelp!

Mvh OO

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt tyder på at kortet ditt kan byttes ut uten å måtte ta med hele hovedkortet, OM da dette også ikke er skadet. Sjekk under tastatur for søl og ta bilder av dette før du evnt. sender den inn.

Kilde

Kilde2

Reklamasjon:

Men om du får noe nytt kort sendt uten videre fra Multicom ser jeg ikke for meg vil skje, men det skader ikke å prøve. Har du søl eller skit under tastaturet ditt så er løpet kjørt.

Ring Multicom, hør om de har dette på lager (lite sannsynlig) eller kan få tak i dette eller ett annet nyere, og sjekk opp med garanti/reklamasjon. (de kommer til å henge deg som slakt, men bare prøv)

Gjør-det-selv:

Clevo maskiner som har problemer med dette skjermkortet har fått i seg et GTX280m som erstatter og fungerer godt i maskinen. Disse får du for en 2-400$ på ebay.

gtx280m

Hold oss oppdatert! :thumbup:

Endret av BertNaked
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...