Gå til innhold

Manchester City


kozeklumpen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg husker da man ikke kunne kjøpe ligatrofeet.

 

Fotball er business. Lev med det.

Ja, det er nettopp slik $hitty ødelegger Premier League.

Det er klubber som faktisk prøver å jobbe seg oppover, men som får alt ødelagt av at noen onkler i Arabia bøtter inn masse penger inn i $hitty.

Hvorfor får $hitty så mye ære?

Hvem kunne ikke ha fått til det de gjør med ca. 1.5 milliarder i lomma?

Og etter så mye pengebruk har de enda ikke klart å avgjøre PL. Sier litt om hvilket drittlag dem er.

 

Man City får ikke noe respekt fra andre enn deres egne fans for trofeene de vinner, det samme gjelder Chelsea. Såpass vet da alle som følger med på fotball, trofeene deres teller ikke.

 

Når det er sagt, det er de største klubbene som har skylden for at det har blitt slik, hadde de ikke startet pengegaloppen på 80/90-tallet ville ikke andre klubber måtte ty til denne type midler for å slå de, så kan man spørre seg hva som er verst.

 

Jeg håper City og Chelsea-supporterne koser seg med suksessen uansett, det er bra for fotballen at triadene på topp får litt motstand. Den eneste jeg ikke unner noen form for suksess er John Terry. Det finnes ikke noe tydeligere bevis her i verden på at hverken gud, karma eller rettferdighet ikke eksisterer.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Jeg husker da man ikke kunne kjøpe ligatrofeet.

 

Fotball er business. Lev med det.

Ja, det er nettopp slik $hitty ødelegger Premier League.

Det er klubber som faktisk prøver å jobbe seg oppover, men som får alt ødelagt av at noen onkler i Arabia bøtter inn masse penger inn i $hitty.

Hvorfor får $hitty så mye ære?

Hvem kunne ikke ha fått til det de gjør med ca. 1.5 milliarder i lomma?

Og etter så mye pengebruk har de enda ikke klart å avgjøre PL. Sier litt om hvilket drittlag dem er.

 

Man City får ikke noe respekt fra andre enn deres egne fans for trofeene de vinner, det samme gjelder Chelsea. Såpass vet da alle som følger med på fotball, trofeene deres teller ikke.

 

Når det er sagt, det er de største klubbene som har skylden for at det har blitt slik, hadde de ikke startet pengegaloppen på 80/90-tallet ville ikke andre klubber måtte ty til denne type midler for å slå de, så kan man spørre seg hva som er verst.

 

Jeg håper City og Chelsea-supporterne koser seg med suksessen uansett, hvorfor skal man bry seg om hva andre lags supportere mener?

Det er jo litt forskjell å bruke penger fra egen suksess.

Lenke til kommentar

Helt enig Solaar. Hva andre supportere føler om Chelsea gull gir jeg faen i, gleden jeg får og klubben gjelder. Uavhengig av bitre supportere som står å skriker "pengedopa, pengedopa" osv.

 

Manu-fans er eksperter i å komme med unnskyldninger når de ikke vinner.

Endret av kozeklumpen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Helt enig Solaar. Hva andre supportere føler om Chelsea gull gir jeg faen i, gleden jeg får og klubben gjelder. Uavhengig av bitre supportere som står å skriker "pengedopa, pengedopa" osv.

 

Manu-fans er eksperter i å komme med unnskyldninger når de ikke vinner.

Ja selvfølgelig. Bare se på $hitty.

Men la oss si $hitty ikke vinner, hva skulle unnskyldingen deres vært? penger? Haha.

Lenke til kommentar

Helt enig Solaar. Hva andre supportere føler om Chelsea gull gir jeg faen i, gleden jeg får og klubben gjelder. Uavhengig av bitre supportere som står å skriker "pengedopa, pengedopa" osv.

 

Manu-fans er eksperter i å komme med unnskyldninger når de ikke vinner.

Ja selvfølgelig. Bare se på $hitty.

Men la oss si $hitty ikke vinner, hva skulle unnskyldingen deres vært? penger? Haha.

 

Hvis City ikke vinner er det fordi de ikke har vært gode nok. Hvorfor skal jeg ha en unnskyldning?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Helt enig Solaar. Hva andre supportere føler om Chelsea gull gir jeg faen i, gleden jeg får og klubben gjelder. Uavhengig av bitre supportere som står å skriker "pengedopa, pengedopa" osv.

 

Manu-fans er eksperter i å komme med unnskyldninger når de ikke vinner.

Ja selvfølgelig. Bare se på $hitty.

Men la oss si $hitty ikke vinner, hva skulle unnskyldingen deres vært? penger? Haha.

 

Hvis City ikke vinner er det fordi de ikke har vært gode nok. Hvorfor skal jeg ha en unnskyldning?

Du forstår det virkelig ikke? De har penger som de kjøper masse stjerner med. Hvordan kan man da ikke være god nok? Hvem som helst kan gjøre det $hitty gjør. Ikke mye å være stolt av akkurat.

 

Hvor lenge har du vært $hitty supporter?

Lenke til kommentar

Butthurt Man U fan = priceless.

 

 

Edit: Du klaget på Chelsea også håper jeg?

Nei selvfølgelig ikke. De er jo faktisk et bra lag.

 

Og City er ikke et godt lag?

Har du glemt hvordan Chelsea fikk sine beste år/spillere?

 

Føler du kaster stein i glasshus i øyeblikket.

Selvfølgelig er det det. Men husker du hvor de lå på for bare noen sesonger siden? 10. plass

Lenke til kommentar

Helt enig Solaar. Hva andre supportere føler om Chelsea gull gir jeg faen i, gleden jeg får og klubben gjelder. Uavhengig av bitre supportere som står å skriker "pengedopa, pengedopa" osv.

 

Manu-fans er eksperter i å komme med unnskyldninger når de ikke vinner.

Ja selvfølgelig. Bare se på $hitty.

Men la oss si $hitty ikke vinner, hva skulle unnskyldingen deres vært? penger? Haha.

 

Hvis City ikke vinner er det fordi de ikke har vært gode nok. Hvorfor skal jeg ha en unnskyldning?

Du forstår det virkelig ikke? De har penger som de kjøper masse stjerner med. Hvordan kan man da ikke være god nok? Hvem som helst kan gjøre det $hitty gjør. Ikke mye å være stolt av akkurat.

 

Hvor lenge har du vært $hitty supporter?

Helt enig Solaar. Hva andre supportere føler om Chelsea gull gir jeg faen i, gleden jeg får og klubben gjelder. Uavhengig av bitre supportere som står å skriker "pengedopa, pengedopa" osv.

 

Manu-fans er eksperter i å komme med unnskyldninger når de ikke vinner.

Ja selvfølgelig. Bare se på $hitty.

Men la oss si $hitty ikke vinner, hva skulle unnskyldingen deres vært? penger? Haha.

 

Hvis City ikke vinner er det fordi de ikke har vært gode nok. Hvorfor skal jeg ha en unnskyldning?

Du forstår det virkelig ikke? De har penger som de kjøper masse stjerner med. Hvordan kan man da ikke være god nok? Hvem som helst kan gjøre det $hitty gjør. Ikke mye å være stolt av akkurat.

 

Hva er det å forstå? Hvis City ikke vinner, så har de ikke vært gode nok. Kjøper ikke manu spillere?

 

Hvem som helst kan ikke gjøre det City gjør. Da hadde alle gjort det. Manu også.

 

Er du stolt over å være fan av et lag som ikke vet hva ordet "motgang" betyr?

Lenke til kommentar

Det er jo litt forskjell å bruke penger fra egen suksess.

 

Men problemet er at de største klubbene i Europa gikk sammen og ødela noe som allerede fungerte. Det var grådighet satt i system, de ville ha det ennå bedre og skapte sine monstre i form av CL/PL osv. Resultatet ser vi nå, 20 år senere og det er ikke den verdens ting man kan gjøre med det. Hvorfor er det nødvendigvis sånn at et United/Barca/Real/Bayern/Milan som år etter år drar inn millioner på en konkurranse de selv har vært med på å skape skal gi mer respekt?

 

De sørget for å gi de dårligere lagene/landene minimale sjanser for å lykkes og håvet inn på det år etter år, både økonomisk og i form av å slakte disse lagene/landene for deres talenter. Fotballen handlet mer og mer om hvem som hadde mest penger og på den måten kunne tilby mest i lønn til sine spillere. Dette sikret de største klubbene seg ved den konstante pengepåfyllingen de fikk fra disse «konkurransene» og tv-avtalene.

 

Ofte har det vært fokus på hvilke klubber som har brukt mest penger på overgangssummer men det er en enorm misforståelse siden pengene bare har skiftet eiere samtidig som det kun er de rikeste klubbene som har fått evig påfyll, på den måten har det gått inflasjon i prisene for spillere og deres lønninger. Mange supportere av de «mindre» klubbene har tatt til takke med dette siden de har tenkt at millionene de har fått for talentene sine kan de bruke på å gjøre sitt lag enda bedre hvis de bare handler inn mer fornuftig, og dette har fansen gått fem på år etter år, de glemmer at de fortsatt vil konkurrere på akkurat de samme (urettferdige) premissene som før.

 

Og det mest latterlige av alt? ... ingen har brydd seg før nå som det går utover disse kartell-lagene (United, Arsenal, Liverpool for å nevne eksempler i England).

 

Ikke misforstå, jeg har ikke et spesielt godt forhold til disse kjøpelagene men jeg synes det er så utrolig dobbeltmoralsk av supportere som har nytt godt av denne markedsfotballen i mange år å syte når det endelig kommer og biter de i ræva. Det er slik det fungerer i all business, de rikeste og største spiser og utnytter de mindre, av egen interesse.

 

For å gi deg et eksempel, hva ville du satt mest pris på for ditt lag: At dere sikrer CL-deltakelse neste år eller at dere vinner et trofé som FA- eller Liga-cupen? Du kan kun velge ett av de. De aller fleste vil idag svare at CL-deltakelse er viktigere enn noe annet og for meg sier det alt. Det er fullstendig latterlig, så derfor ber jeg dere United-fans om å komme med nye argumenter for denne diskusjonen går bare i sirkel, eller?

Endret av Solaar
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Butthurt Man U fan = priceless.

 

 

Edit: Du klaget på Chelsea også håper jeg?

Nei selvfølgelig ikke. De er jo faktisk et bra lag.

 

Og City er ikke et godt lag?

Har du glemt hvordan Chelsea fikk sine beste år/spillere?

 

Føler du kaster stein i glasshus i øyeblikket.

Selvfølgelig er det det. Men husker du hvor de låoe på for bare noen sesonger siden? 10. plass

 

Hva har det med saken å gjøre?

Blir som å si at Liverpool er et topplag uansett hva fordi de har vunnet ligaen flere ganger i fortiden.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...