vhalan Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 I skrivende stund har vi vært uten forbindelse til med vårt Tiscali abonnement i snart en uke. Nettet forsvant sist onsdag 13. aug, og vi ringte Tiscali support torsdag formiddag for å melde feilen. "DSL" lyste på modemet og "Active" blinket så det var tydeligvis kontakt med DSL linjen. Ringer igjen torsdag kveld for å høre hvordan statusen er, men da får jeg beskjed om at de må ha en ut å feilsøke på linjene. De sier de har 5 dagers rettetid på feil (lenge å være uten nett). Det blir sagt at det antagelig vil ta 1-2 dager å få rettet feilen. Lørdag formiddag er fortsatt nettet uten forbindelse, og jeg ringer igjen Tiscali support. Da får jeg vite at feilen ble rettet fredag. Merkelig, sier jeg, siden nettet fortsatt er nede, og ingen har gitt oss beskjed om at det skulle være i orden. Virker som Tiscali hadde lukket denne saken. Så sier han på kundeservice at han må sende ut en ny feilmelding via deres leverandør. Jeg spør hvem det er , jo det er Telenor. Det blir nå sagt at grunnen til feilen er at Telenor har vært inne og endret på noen verdier, men at det skulle være ordnet nå. Men det er det jo ikke !!! Nå kjenner jeg meg litt provosert. Greit nok at Tiscali og Telenor har problemer seg imellom, men det er jo kun meg, kunden, som blir skadelidende for dette. I skrivende stund får jeg jo bare håpe at forbindelsen er i orden igjen når jeg kommer hjem fra jobb. Hvis ikke blir det mye pepper mot Tiscali og bytte av leverandør!!!! Lenke til kommentar
Izex Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Røsk ut strømmkabelen til modemet og vent 30 sec, stapp den inn og gå på "Start" - klikk på "run" skriv "cmd" og trykk "enter", skriv så "ipconfig /release" og etter det skriver du "ipconfig /renew" hvis du fikk opp tiscaliblabla og no tall under så skal du være på nett, lukk vindu og surf med IE eller Opera...etc Lenke til kommentar
vhalan Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 He he, er nok ikke så enkelt du! Men takker for omtanken. Har gjort dette flere ganger daglig siden nettet føyk ned. Dette er også det eneste kundeservice har kunne foreslå. Får bare IP og DNS 0.0.0.0 Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Sånn er det bare når enn har adsl fra Tiscali.. De driter rett og slett i sine kunder.. Den dagen jeg gikk fra Tiscali til tele2 er nesten som en helligdag for meg. Jeg sa opp abonementet mitt jeg hadde hos Tiscali etter 4 mnd og truet med både forbruker rådet og tv2 hjelper deg hvis jeg ikke fikk annulert kontrakten p.g.a. dårlig service etc. fra Tiscali sin side. Slapp og betale for bindingstiden på 1 år og betalte bare for de 2 mnd jeg hadde tilfredstillende hastighet.. Lenke til kommentar
vhalan Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Nå har jeg nettopp fått bekreftet at de ikke har klart å fikse det ennå. Ringte en på kundeservice, og han sa de måtte sende melding om feil enda en gang. Det er 3. gang de må melde feilen. Ennå har ingen fra hverken operatør eller Tiscali ringt meg ang. forholdet. Alltid må jeg selv ta initiativet, og alltid er det samme leksa om igjen. Ny feilmelding. Når skal dette ende, og feilen faktisk bli rettet? Du kan være sikker på at jeg kommer til å bytte leverandør og kreve avtalen oppsagt gr. mislighold fra Tiscali sin side. De har ingenting å komme med lenger. De har hatt sin sjanse. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Stå på Vidar Håland Skyt Tiscali i senk.. Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Enig med Znoken. Dessuten reagerer de ikke før de får negativ omtale spredt litt offentligt om seg. En kunde har vist ikke så mye en skulle ha sagt. Stå på og ikke gi opp. Vet godt hvordan det er, og føler med deg. Lenke til kommentar
Fraction Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Tviler på at det der en en god nok grunn. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Tviler på at det der en en god nok grunn. Kan du være så snill og forklare hvorfor ikke det skulle være grunn nok. Siden jeg greide det så hvorfor skulle ikke Vidar Håland greie det da. Vi forbrukere har faktisk rettigheter vi og... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå