AMD xp Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Hei jeg er nettopp blitt beskyldt for å drive med portscanning av nettleverandøren min. dette skjedde de dagene jeg ikke hadde brannveggen oppe,hvordan kan dette å ha skjedd,og hav ville dem ha definert som portscanning? Jeg mener bestemt at jeg ikke har gjort noe sånt, av den simple grunn av at jeg ikke har kunnskapen til det mvh john Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Hei! Eg trur eg ville ha ringt ISPén(internett leverandøren) og spurt om ein kunne fått oversendt ein logg over når når(tid og dato)når ISPén meiner anngrepet skjedde og informasjon om kva type portscanning dei (ISPén) meiner du skal ha brukt. Er foresten innterisert i å vite kva ISP du bruker/brukte :wink: Håper denne informasjonen var/er til hjelp.. Lenke til kommentar
bulldog76 Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Quote: On 2002-02-08 10:03, AMD xp skrev:Heijeg er nettopp blitt beskyldt for å drive med portscanning av nettleverandøren min.dette skjedde de dagene jeg ikke hadde brannveggen oppe,hvordan kan dette å ha skjedd,og hav ville dem ha definert som portscanning?Jeg mener bestemt at jeg ikke har gjort noe sånt, av den simple grunn av at jeg ikke har kunnskapen til detmvh john Det er mulig at du har blitt infisert av en trojaner.. Har du et antivirus-program? Har brannmuren din logget forsøk på å komme ut? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Hei bulldog76! AMD xp sa at han hadde brannveggen (firewallen) nede når ISP har beskyld han for å drive portscanning.. Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Det kan være at noen har tatt seg inn på din maskin, siden du hadde firewallen nede, for så å scanne fra din maskin......veldig utbredt blandt datasnokene det:-) Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Quote: On 2002-02-08 12:14, Mr.Hassan skrev:Hei bulldog76!AMD xp sa at han hadde brannveggen (firewallen) nede når ISP har beskyld han for å drive portscanning.. Og.............? Hva har det med Antivirusprogram å gjøre. Selv om han har firewallen nede vil jo et oppdatert antivirusprogram oppdage en trojaner. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Hei JarleW! Eg nemte ikkje noko om antivirus eg svarte på dette spørsmålet fra bulldog76: Har brannmuren din logget forsøk på å komme ut? Da svarte eg at AMD xp haddde sagt tidligare at han/ho hadde brannveggen/firewallen nede da han i følge ISPén sin ha drevet med portscanning. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Hvilken ISP??? Jeg fikk "sinnabrev" av UPC når jeg hadde FTP på port 21. Selv om den ikke var public, og kun til eget bruk mellom meg selv om en venn. Fikk ikke noe svar når jeg klaget på brevet heller... Lenke til kommentar
FamP Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Hei, nå må dere logge dere inn på samme nett! I stedenfor å komme med bemerkninger og kveruleringer, er det vel bedre å prøve og forklare?? Jeg forstod det slik at Bulldog76 spurte om firewall'en hadde logget evt. forsøk på å komme ut. Den var jo avslått på det aktuelle tidspunktet, men det kan jo stå noe i loggen fra et TIDLIGERE tidspunkt som kan indikere at noe har infisert maskinen. Jeg vet jo ikke hva som logges i den aktuelle FW'en, men kanskje det står noe der? [ Denne Melding var redigert av: FamP på 2002-02-08 13:21 ] Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Spoofing?!?!?!?!?!? Dumdidei... det vakke meg... Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Quote: On 2002-02-08 12:42, Mr.Hassan skrev:Hei JarleW!Eg nemte ikkje noko om antivirus eg svarte på dette spørsmålet fra bulldog76 Ok, sorry ! :smile: En som nevner spoofing har ja. Det er jo endel som driver med IP-spoofing ja. Kjedelig for "offeret" det ja. :smile: Lenke til kommentar
bulldog76 Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Quote: On 2002-02-08 13:20, FamP skrev:Hei, nå må dere logge dere inn på samme nett!I stedenfor å komme med bemerkninger og kveruleringer, er det vel bedre å prøve og forklare??Jeg forstod det slik at Bulldog76 spurte om firewall'en hadde logget evt. forsøk på å komme ut. Den var jo avslått på det aktuelle tidspunktet, men det kan jo stå noe i loggen fra et TIDLIGERE tidspunkt som kan indikere at noe har infisert maskinen. Jeg vet jo ikke hva som logges i den aktuelle FW'en, men kanskje det står noe der?[ Denne Melding var redigert av: FamP på 2002-02-08 13:21 ] Var vel igrunnen det jeg tenkte på, ja.. :smile: Eller senere for den saks skyld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå