Hopperesque Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Godt jobbet av Perez. Liker også å se Kimi Räikkönen såpass høyt opp. Tipper dette blir en interessant sesong. Kanskje like spennende som 2010? Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Ikke like spennende ?? Blir nok den mest spennende sesongen på Lenge !! Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Hva kan man si? HRT høyt oppe en liten periode og Senna innenfor poeng. Race was a success! Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Må si jeg er mektig lei DRS. Ja det hjelper sikkert i noen situasjoner, men det skaper jo falskt! Om Perez haler innpå som i dag, hvorfor skal han som tilsynelatende kjører bedre eller har bedre forutsetninger med dekk o.l få enda en større sjanse til å kjøre forbi? Forstår at det har vært et problem med lite forbikjøringer, men dette var vell da aero var mindre restriktert enn hva det er nå? Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 DRS og Pirelli var nok en smule over the top. Men det hjelper heller ikke med DRS om bilen er kort giret. Synes DRS er veldig bra jeg. Det er jo sjeldent det er så store forskjeller som det er i dag uansett. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) Haler du innpå slik som Perez gjorde i går på Alonso så er jo Alonso bare dømt til å bli forbikjørt omtrent. Endret 26. mars 2012 av Joachim Vadseth Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Ikke klag på DRS... Begge førerene har mulighet til det ! Det skaper en del mer forbikjøringer (og det er vel det vi vil se?) Mer "knot" for sjåførene gjør at den beste virkelig MÅ være best (flere ting og tenke på) Samme gjelder jo dekkene Det er nesten som og si at 750+hk er alt for mye, Hadde alle hatt 50hk ville det vært akkurat samme løp.. Kort oppsummert.. Alt som gjør sporten mer interessant er bra ! Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Haler du innpå slik som Perez gjorde i går på Alonso så er jo Alonso bare dømt til å bli forbikjørt omtrent. Som jeg skreiv. Så er det sjeldent man ser så store forskjeller som man gjorde i går. Det er ikke mange årene siden (2009) det ble snakket på at man burde være rundt 2 sekunder pr. runde raskere for å faktisk kunne kjøre forbi, utenom at den foran gjorde en liten feil. Med fintuning av DRS. Så blir det bra. Ikke klag på DRS... Begge førerene har mulighet til det ! Det skaper en del mer forbikjøringer (og det er vel det vi vil se?) Mer "knot" for sjåførene gjør at den beste virkelig MÅ være best (flere ting og tenke på) Samme gjelder jo dekkene Det er nesten som og si at 750+hk er alt for mye, Hadde alle hatt 50hk ville det vært akkurat samme løp.. Kort oppsummert.. Alt som gjør sporten mer interessant er bra ! Begge har mulighet, om de bytter plasser, og holder følge ja. Men den foran, kan jo ikke bruke det i løp Mer forbikjøringer vil man se. Men jeg vil også se mer "klassiske" forbikjøringer! Sånn som Vettel inn mot Clark (T9) i Australia! DRS er jo ikke akkurat mye "knot" i løpssammenheng heller. Dekkene er jeg enig i. Det er bra å ha sånne dekk, men jeg kunne tenkt meg ett monsoon-type dekk. Og at pirelli tok med alle fire slicksene til hvert løp. Pluss at man fjerner regelen med at man må bruke 2 gummiblandinger under løp. Til en viss grad. NASCAR har fallt mye i det siste. Rett og slett fordi det er mer show, enn sport. F1 er også i den retningen. Det er ikke bra. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Du må jo være i innen 1 sekund før du kan bruke DRS, så jeg føler det er mer for fighting i midtfeltet og der det er mye trafikk enn helt i front. Det er sjelden man ser noen tar ledelsen pga. DRS. Jeg syntes det er et kjempetilskudd til sporten, dog det er litt overkill når man har 2 DRS-soner slik som i Melbourne, for da har man ikke mulighet til å forsvare seg med KERS. Hvorfor vil du fjerne regelen med at man må bruke 2 gummiblandinger? Tror man ville sett mye konservering av medium compunds og lite bruk av de raskeste dekkene. Skal mye til for å klare å tjene opp et pitstop ekstra med soft / supersoft, jeg syntes det er bra lagene tvinges til det. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 2 DRS-soner er forsåvidt greit det, men da gjerne med 2 detection-soner, og ikke i svinger rett etterhverandre (på baner hvor dette er mulig - om det er mulig på noen baner). Jeg vil fjerne det, rett og slett fordi jeg har stikk motsatt mening enn deg der Jeg tror man kan tjene inn 20 sek på ett løp om man stopper 1 gang mer, men bruker mykere dekk. Men, da må også lagene få velge dekk fritt. Ett random eksempel på dette er jo Stefan Johansson i Onyx i 1989. En bil som hadde 13 DNQ/DNPQ på 26 forsøk (dette var når man hadde så mange biler, at man kjørte pre-qual, hvor de 4 raskeste ble med i kvalen. Der var det 30 biler, og de 26 raskeste startet løpet). Han overrasket alle med å kvale til 12.plass i Portugal. Så startet han løpet på harde dekk, og kjørte hele løpet uten stopp. En strategi som funket overraskende bra, og han endte på 3. i løpet. Det er sånn jeg gjerne kan se for meg at kan skje. Noen med harde, andre med medium. Noen gambler på soft. Enkelte ber om at super soft holder. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Omtrent det samme drivstoffylling gav også. Er det en null-, én-, to- eller tre-pit strategi? Mer drivstoff gir tregere tider men du taper ikke tid på pitstop, mindre drifstoff gir raskere tider, du taper tid på pitstop og du må gjøre flere forbikjøringer forbi de med mer drivstoff. Noe av det mer spennede var på tidlig 2000-tallet med Coulthard og Raikkonen i hver sin McLaren, én med hver pit-strategi og samarbeid. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Problemet er at bensinfylling beviselig hadde veldig negativ effekt på antall forbikjøringer. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Hamilton får 5 plasser grid penalty pga. girkassebytte. Lukter hjul-til-hjul action mot Mercedes og Ferrari lang vei. Gleder meg mega til helgen! Er Bahrain allerede neste helg? Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 stemmer. Shanghai værvarsel for søndag: Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Det var morro å se så mye kjøring i P2, P3 begynner om litt over 1 time men tror neppe jeg blir å se den direkte. Har nettopp kommet hjem fra jobb Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Dobbel Mercedes i tet og Kobayashi i 3. startspor, Vettel ut i q2. Formel 1 overrasker stadig Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Mener det var noe spm. her om det var noen steder som sender F1 løp i Oslo. Sir Winston gjør det ja. Trykk for å lese mer Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Tenker jeg blir å se der hvertfall! Rosberg ser rask ut denne helgen også... Men har tro på at Hamilton vil hevde seg uten en 5. grid penalty. Håper på Jenson da Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Forandring fryder, heia Mercedes og Rosberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå