Gå til innhold

Formula 1 2012!


Anbefalte innlegg

Hvem er det som går for å være gode i regnet nå til dags? Schumacher går vel fremdeles som en ekspert på vått føre. Også har jeg har hørt historier om at faren til Jenson Button ikke gadd å kjøpe regndekk til sønnen da han var ung, så Jenson ble et supertalent på å kjøre på vått føre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Massa har riktignok "bambi"-stempelet.

Men når man ser på sesongene 07 og 08, så var Felipe Massa den føreren som tok flest poeng av alle i regnløp. Mer enn hva Alonso og Hamilton klarte med andre ord.

 

Ellers så er det få regnværsspesialister i dag. Det er mer opp til teamene og sette opp bilen.

Før så hadde man ikke parc ferme-regler, så når det regnet på en søndag, så satt man opp bilen til regn, og dermed var det den beste på regn som utmerket seg.

Dette gjelder ikke lenger. Om det er spådd regn på en Søndag nå, men er tørt på Lørdag, så må man finne ett kompromiss mellom tørt og vått. Dette også fordi man ikke kan garantere at hele Søndagen blir våt.

Derfor blir det mer hvem som treffer med setup, enn hvilken fører som er best, som hevder seg nå for tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte å følge med på F1 dette året selv, har ikke sett noe særlig på det siden dem kjørte med V10'er.

Til tross for at jeg har lest gjennom sidene i trådene er jeg fortsatt ikke klok på hvor det er best å se løpene.

Viaplay er jo aktuelt men det blir litt dyrt når jeg bare skal bruke det til F1.

Hva bruker folket?

 

(skulle ønske de sendte på tv2 som i gamle da'er)

Lenke til kommentar

Synes det er direkte skammelig at Viasat4 kun sender løper i redigert opptak. Få det tilbake til TV2 da løpene gikk ca. 11.00 på søndagen. Viasat bommet jo helt da de absolutt skulle sende det direkte, jeg liker F1, men nekter å stå opp klokken 05.00 på søndags morgen...

 

"Vi sender Fotball-VM: Angola mot Bosnia og målene fra finalen"

Lenke til kommentar

Formel 1 er.. dødt hos kanaler som TV3, Viasat 4, NRK, og TV2. Ser jo det når det er sport og nyheter. Fotballen får ofte tildelt over 5 minutter i sporten, pluss dedikerte fotball-vendte sendinger hvor kommentatorene snakker i timesvis. Formel 1 får "I dag var det et Formel 1 løp i Valencia, hvor Sebastian Vettel tok seier, og Lewis Hamilton kom på andre plass".

Samme hvis du tenker på hvor mange kanaler det er for fotball. Dedikerte kanaler bare for Premier League, og det er vel 4 eller 5 stykker av dem.

 

For å se motorsport er det vel bare Viasat Motor?

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Synes det er direkte skammelig at Viasat4 kun sender løper i redigert opptak. Få det tilbake til TV2 da løpene gikk ca. 11.00 på søndagen. Viasat bommet jo helt da de absolutt skulle sende det direkte, jeg liker F1, men nekter å stå opp klokken 05.00 på søndags morgen...

 

"Vi sender Fotball-VM: Angola mot Bosnia og målene fra finalen"

 

Forsåvidt enig ang. Viasat4.

Men TV2 sendte også løpene i redigerte opptak om de ikke sendte live. Dette ødela spesiellt Brasil GP 2003... Det løpet festet seg i minnet mitt, og først for ett par år siden fikk jeg sett hele løpet, og jeg ble knust på nytt, selvom jeg visste hva som kom til å skje :(

 

Men, om du ikke har Viasat Motor, så trenger du jo ikke stå opp så tidlig. Har du Viasat Motor, så kan du jo også gi beng, og heller se hele løpet i reprise seinere. Not a big deal! :)

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke se på en sending der kommentatorene ikke vet hvem Pat Fry er. Formula 1 kommer aldri til å bli så stort at de sender kommentatorer m.m til løpene, så da gidder jeg heller ikke støtte de norske sendingene. Gjorde det i begynnelsen noe jeg angrer på at jeg brukte penger på. Motorsport er noe ufyselige greier i norske øyne. Å løpe etter ei lærkule er mer spennende..

Lenke til kommentar

Formula 1 kommer aldri til å bli så stort at de sender kommentatorer m.m til løpene, så da gidder jeg heller ikke støtte de norske sendingene.

 

Ahh, sånn som NRK og TV2 gjorde? :)

 

Lurer på hvordan settingen blir i morgen og hvem som har satt opp bilen sin i "regnmodus". Jeg er litt skuffet over Caterham, de er fortsatt dårligst av de 3 nederste lagene, men får håpe det tar seg opp da det er fortsatt veldig tidlig i sesongen :)

 

Caterham er best av de 3 nederste. Men regner med at det var Leif på tur :)

Tror nok ingen har gamblet på regnoppsett. Visstnok er det ikke stor forskjell på dry og wet setup lenger. Noe som forklarer hvorfor de sliter som **** på regn.

Lenke til kommentar

Hehe, Leif er en hyggelig fyr, bare man husker kaste han ut av huset før man skal skrive :p

 

Tja, jo. Men hørte de snakka på at det bare var rundt 2 tideler forskjell på de harde og myke dekkene. Tror faktisk ikke det har så mye å si. Maldonado kjørte jo 1.37.4 på runde 7 med harde dekk i FP2.

Lenke til kommentar

Om det ikke regner/er vått de første 15+ rundene, vil Vettel muligens tjene greit på dette :)

 

Det som blir spennende de 2 første rundene er Schumacher..

Om han klarer en så flott start igjen, så vil han ligge på 1. en stund.

Tviler bare på om han klarer og holde den. Bilen er bra, men ikke SÅ bra ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...